Al' Tariq - God Connections (1996)

Label: Correct

6. Foxxy Brown (3:47)
  7. No Question (3:11)

met Rawcotiks

8. Interlude (0:28)
  9. All over the Track (2:56)
  10. Get Down Baby (3:11)
  11. Peace Akki (4:08)

met The Beatnuts

12. Just a Lil' Joint (1:54)
  13. Everybody's Talking (3:45)

met Little T

17. God's Connect (4:27)

met Rawcotiks

18. Nikki * (4:08)
raffael77
Leuke solo plaat van oud member van The Beatnuts.

Hoe klinkt het. Net als The Beatnuts. Raps zijn leuk en lekkere producties. Geheel eigen rapstijl en beats klinken als .......

Leuke gast bijdrage van Rawcotiks.

avatar van Osiris Apis
Erg lekker album ja. De producties zijn het gehele album erg goed. Het klinkt idd net als The Beatnuts.

Think Not en Peace Akki zijn mijn favorieten tot nu toe.

avatar van hiphopisntdead
Geweldig album, jammer dat zo weinig mensen dit kennen. Zeker waard om te checken.

avatar van Osiris Apis
Dit album wordt 14 september opnieuw uitgebracht met bonustracks via Traffic.

avatar van gweah
Dope album. Typische jaren negentig 3,5 mic LP. Als hip hop fan in die tijd was er echt heel veel van dit soort albums. En het was het tijdperk van voor het internet. Toen voelde het zoeken naar die ene parel tussen de middelmaat, als zoeken naar een naald in een hooiberg. Ik bedoel dit hier noch negatief, noch positief.

Het was vooral dat je geen overzicht had als jonge net bekeerde hip hop liefhebber. De doorgewinterde heads hadden natuurlijk stapels tapes van Dutch Masters en/of al een behoorlijke collectie van vele jaren. Dan hoefde je alleen maar een beetje te volgen wat er nieuw was.

Nu achteraf, met alles binnen 1 muisklik oproepbaar op internet en streaming services, voelt het precies andersom: als een kind in een snoepwinkel. Al die golden oldies, bekend of onbekend, maar je kunt gelijk checken wie, wanneer, welk jaar, welke producers, uit welke crew, en ze passen alle in het nostalgische nineties ho(e)kje. Gratis en voor niets.

Al Tariq is op de Beatnuts altijd een graag geziene gast (en natuurlijk was hij t/m Street Level zelfs lid van de groep) en ik vind hem echt een dope MC. En als er iemand de nummer 1 fan is van de Beatnuts, ben ik het. De beats hier zijn dankzij diezelfde Beatnuts zeer solide (voor mij de uitschieters: Think Not en Everybody's Talkin').
Maar vroeger was dit voor mij een cd geweest waarvoor ik in 1996 de F39,95 niet gelijk had neergelegd.