Freddie Hubbard - Gleam (1975)

Jazz
Label: Columbia

1. Put It in the Pocket (10:08)
  2. Ebony Moonbeams (12:35)
  3. Betcha by Golly, Wow (9:37)
  4. Spirits of Trane (9:20)
  5. Kuntu (22:29)
  6. Midnight at the Oasis (7:30)
  7. Too High (16:40)
avatar van Larzz
Fantastisch live album van Freddie Hubbard. Opgenomen in Japan. Fenomenaal geluid opgetekend door Japanse geluidstechnici van Sony. Freddie en zijn band spelen hier fantastisch vet, heftig en weer gevoelig. Hoogtepunten zijn Spirits of Trane en het 22 minuten durende Kuntu. Freddie zelf is in topvorm en speelt onwaarschijnlijk goed trompet. Wat een geluid, wat een techniek. Luister maar eens naar zijn solo in Betcha by Golly, Wow. Langzaam beginnen, helemaal solo en dan gigantisch hoog. Kippenvel!
Deze 2cd op het Wounded Bird label is moeilijk te krijgen nadat de 2LP in de jaren 70 alleen in Japan was uitgekomen op het Sony label. Maar absoluut de moeite waard.

avatar van Brunniepoo
Tamelijk fantastisch inderdaad, wat een heerlijk opzwepende percussie ook. Toffe Stevie Wonder-cover ook. Veel beter kan jazz toch niet worden?

Tegenwoordig volgens mij ook weer gewoon goed verkrijgbaar op CD.

avatar van Larzz
Al 2x uitgegeven op cd terwijl de LP alleen in 1975 in Japan is uitgebracht.