Al Green - The Belle Album (1977)

Soul
Label: Hi

1. Belle (4:52)
  2. Loving You (3:34)
  3. Feels Like Summer (3:43)
  4. Georgia Boy (7:03)
  5. I Feel Good (5:22)
  6. All 'n' All (3:40)
  7. Chariots of Fire (3:51)
  8. Dream (7:33)
avatar van Reijersen
De titeltrack vind ik persoonlijk een genot om naar de luisteren. Maar dat is het hele album wel. Wederom een schot in de roos van Reverend Al Green.

avatar van Steez
Hele goede cd idd.
Belle is een mooi nummer maar ook Loving You is erg aanstelelijk en Dream klinkt ook bizar goed.. Ach wat, de hele cd is gewoon erg goed! 4.5

Moeilijk trouwens om maar 2 beste te kiezen.... Dan maar niks selecteren

avatar van Madjack71
Ben bezig met een fikse terugwerkende kracht een ontdekkingsreis te maken in de muziekwereld die Al Green heet. Toevallig is deze living legend bij mij onder de aandacht gekomen door het album Lay it Down uit 2008. Het titelnummer vond ik zo laid back alsook de rest van het album, dat ik dacht....dit heeft ie redelijk goed in zijn vingers. Blijkt dus ook onder andere bij dit Belle. Tres tres belle zouden de fransen zeggen over zijn muziek. Ik zou er spontaan van gaan willen leren bassen als ik zijn muziek hoor en de gehele dag een beetje met mijn hoofd op en neer knikkebollen. Als is het alleen maar om mee te kunnen spelen met Georgia Boy. Yep, hier ga ik nog veel van genieten. Eens in de zoveel tijd komt er een artiest voorbij, die tijdens die muzikale tussenstop iets bij mij raakt en Al Green is zo iemand. Naast mijn muzikale held Springsteen en vertolker Cohen, miss Mitchell, krijgt Mr. Green bij mij een bijzonder muzikaal plekje in mijn toch al grote muziek hart. I Feel Good!!