Yonderboi - Shallow and Profound (2000)

Hongarije
Electronic / Pop
Label: Mole Listening Pearls

1. Intro (1:03)
  2. Milonga del Mar (8:43)
  3. Chase and Chaser (3:40)
  4. Canteloupe Island (Interlude) (1:09)
  5. Ohne Chanteuse (3:27)
  6. No Answer from Petrograd (4:32)
  7. 100% Trevira (2:52)
  8. Pabadam (3:59)
  9. The Severance (0:23)
  10. Sinking Slowly (4:51)
  11. Bodysurf (4:03)
  12. Riders on the Storm / Pink Solidism (4:18)
  13. Road Movie (6:50)
  14. Thousand Bells (4:46)
  15. Fairy of the Lake (5:08)
  16. Another Geometry (5:13)
  17. Outro (1:19)
Een van de beste lounge-albums ! Sympathieke kerel ook. Zeer intiem concert vanhem meegemaakt in Nighttown Rotterdam. Er was niet veel publiek en dat maakte het tot een intiem huiskamer-concert waar ik met veel plezier aan terugdenk. Des te grappiger als je bedenkt dat ie een tijdje later voor een uitzinnige menigte op Lowlands stond: en deze keer in een volle tent !

Heb de cd indertijd ook aangeschaft. Hij is best okay, maar heeft de tand des tijds wat mij betreft niet echt doorstaan. Ik draai hem eigenlijk nooit meer. Er zijn grotere helden in de lounge hoek (Kruder&Dorfmeister, Jazzanova)

Maar Kruder & Dorfmeister laten wel erg lang op zich wachten met hun eerste echte eigen album En Jazzanova viel toch wel wat door de mand met Inbetween vond ik.

ik sluit me aan bij aERodynamIC. inderdaad een van de beste Lounge-albums, zoniet de beste...

Beejeej schreef:

En misschien dat de nieuwe cd Splendid Isolation daar wel eens overheen gaat (alhoewel het minder loungy is moet ik eerlijk toegeven ).

De enige lounge plaat die mij echt weet te boeien. Genoeg afwisseling.. leuke beats. mooie melodieen. Heeft een vrolijke kant maar ook een donkere kant.. deze plaat kun je altijd draaien!

avatar van Onderhond
Nog een paar keer gedraaid vandaag, maar hou het op 2*.

Nummer als Milonga del Mar, Another Geometry en Pabadam zijn best leuk, maar iets teveel besluipt mij het gevoel in een verouderd Frans cafétje op een verlaten berg te zitten.

Iets te veel downs, anders had er wel een positief cijfer ingezeten denk ik.

avatar van Kos
Kos
Onderhond schreef:
Ohne Chanteuse is op de Nederlandse TV dan ook een veelgedraaid plaatje tijdens Tour de France uitzendingen .

Fantastische cd, vrolijk en af en toe somber tegelijk.. goed afgewisseld en zeker voor de toendertijd zeer jonge leeftijd van de artiest een lounge-klassieker!

Heerlijk album, geschikt voor alle seizoenen zelfs.... Als hoogtepunt uiteraard Riders on the Storm/Pink Solidism. Behoeft wat mij betreft geen uitleg...

avatar van musicfriek
Mwaaah, dit album valt me nogal tegen om eerlijk te zijn. Splendid Isolation vind ik toch stukken beter. Misschien moet ik er nog wat aan wennen met deze, maar erg vermakelijk vind ik het niet klinken... Begin met 3*

Heb onlangs het album 'Splendid Isolation' gekregen en dat is mij zeer goed bevallen. Ben nu op zoek naar 'Shallow and profound' maar helaas is deze nergens te krijgen? In iedergeval niet bij FreeRecordShop of VanLeest....

avatar van LeRoi
'Shallow' in 2000/2001 geheel grijs gedraaid en draai hem nog vaak met groot plezier. Voor mij een KLASSIEKER net als 'K&D Sessions'. Beide platen zie ik ook nog regelmatig terug 'in de schappen' wat mij genoeg zegt. Een beoordeling met 2 is ronduit 'skandalig': als je met een genre niets hebt geef dan gewoon geen beoordeling of wees volwassen en verplaats je:.
Opvolger 'Splendid Isolation' vond ik duidelijk minder en heb ik inmiddels al weer van de hand gedaan......

Baltasound
Dit heb ik zo vaak opstaan. Padabam, padam.....

ik vind dit album,en met name no answers from petograd,al een van de grootste muzikale klassiekers van deze eeuw,zoniet dan van dit decennium. Ik heb zowieso al het idee dat landjes las ijsland,Noorwegen,belgie,lfrankrijk,spanje en hongarije de verenigde staten en Groot-brittannie gaan verdringen wat de muziekhegemonie betreft..En onderhond,de sfeer die je beschrijft is naar mijn idee juist de grote charme van deze plaat.Maar ik ben wel benieuwd naar enkele platen van jouw top10,want daar heb jij me wel mijn nieuwsgierigheid mee opgewekt

avatar van misja82
Heerlijke klassieker die het op een (katerige) zondagmorgen erg goed doet. (Overigens ook op andere dagen en dagdelen.)
Ben hier helemaal weg van, de opvolger S.I. hoor ik minder graag.

avatar van Lakai
Ik houd wel van dat donkere, duistere geheimzinnige sfeertje!!

Heerlijk album om met koptelefoon in bed met de lichten uit te luisteren!

Helemaal geweldig, waarom kende ik dit niet. Was een tip van iemand die vroeg wat vergelijkbaar was met Air. Vind dit minstens zo goed en absoluut iet gekunsteld, wat je met Air nog wel eens kan hebben. 4,5*

avatar van wibro
Van dit album was ik aanvankelijk niet weg van toen het uitkwam. Ik vond het allemaal wat te moeilijk. Daar denk ik nu 10 jaar later gelukkig anders over. Ik vind het nu een van de betere lounge albums die ik het liefst beluister in de late avonduurtjes.
Mooiste nummers voor mij zijn behalve Ohne Chanteuse en Pabadan vooral ook Riders on the Storm/Pink Solidism.

Dit is nog steeds veruit zijn beste album. Een absolute klassieker in het genre.

avatar van Svendra
De voorgaande berichten verbazen me. Klassieker? Dit is allemaal zo repetitief en clichématig. Er wordt veel betere lounge gemaakt dan dit.

avatar van inquestos
Laten we er niet meer van maken dan wat het is. Shallow and Profound is een uiterst gevarieerde, maar ook wisselvallige plaat. Zoals de titel al aangeeft wordt oppervlakkigheid en cliches(Pabadam, Riders on the Storm), moeiteloos afgewisseld met wat verfijndere nummers (Road Movie, Thousand Bells). Het schommelt momenteel zo tussen de 3*-3,5* in hier.