David Holland / Barre Phillips - Music from Two Basses (1971)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Avant-Garde / Jazz
Label: ECM

1. Improvised Piece I (10:33)
  2. Improvised Piece II (7:46)
  3. Beans (3:10)
  4. Raindrops (4:13)
  5. May Be I Can Sing It for You (1:48)
  6. Just a Whisper (4:57)
  7. Song for Clare (4:52)
avatar van sq
sq
Nog helemaal maagdelijk... geen stemmen, geen opmerkingen en 28 jaar oud.

Ik kocht deze laatst voor aanbieding (3 ECM releases voor 35 euro). Bij het meer vertrouwd worden met grootheden in de jazz van ná de 60´s was ik al een paar keer getroffen door stukken van/met Dave Holland. Na het album http://www.musicmeter.nl/album/3982 met daarin alleen Dave en saxofoon is er natuurlijk nog de laatste stap: een album met alléén maar bas, kan dat ook nog leuk zijn? En ja - dat kan, of het intrigeert op zijn minst. Ik ben nog niet klaar met dit album, waar ik uit de experimentele en in mijn verbeelding zelfs anarchistische geluidskunst nog even mijn weg moet vinden.

Op zijn mooist in de passages met combi van strijk- en plukbas.