Pat Metheny - Selected Recordings (2004)

Alternatieve titel: Rarum IX

Jazz
Label: ECM

1. Bright Size Life (4:52)
  2. Phase Dance (8:22)
  3. New Chautauqua (5:18)
  4. Airstream (6:20)
  5. Everyday (I Thank You) (13:16)
  6. It's for You (8:21)
  7. Are You Going with Me? (9:20)
  8. The First Circle (9:15)
  9. Lonely Woman (6:46)
avatar van Fingertippie
Deze CD de laatste tijd ook geregeld in mijn CD speler gehad. Zoals ik al schreef bij Body And Soul van Joe Jackson, had ik een 2 paar speakers sets in huis om te testen en daaruit een keuze te maken welke de komende tijd hier in huis blijven. Deze geweldige gevarieerde CD van PM leent zich ook uitstekend om een vergelijk te maken. Dit album staat bij de reguliere albums van Pat, maar hoort misschien wel thuis bij de verzamelaars. Of zijn dit allemaal andere opnames?
De Selected Recordings van bv Keith Jarret staat wel bij zijn verzamelaars.
Overigens de Bowers & Wilkins 683, vullen huize Fingertippie komende jaren van prachtige muziek.

Fingertippie schreef:
De Selected Recordings van bv Keith Jarret staat wel bij zijn verzamelaars.

Weet niet beter dan dat de Selected Recordings van ECM verzamelalbums zijn. De wat oudere verzamelaars werden uitgebracht onder de titel 'Works'.

avatar van Fingertippie
Overigens is een B&W set een prima keuze. Wellicht off topic maar ben benieuwd naar je overige set. Speel zelf al vele jaren met B&W (onlangs de 803D gekocht) Pracht spul met een perfecte prijs/kwaliteit. Mocht je overigens fan van Pat zijn en echt details over je speakers willen horen dan is Pat Metheny Group - The Road to You (1993) een absolute aanrader. Half Life of Absolution is waanzinnig. Veel luisterplezier. [/quote]

Ik ben bezig de rest ook te vervangen, thans heb ik nog een Denon CD speler staan en een Harman Kardon versterker. De volgende stap is deze te vervangen. Ik denk in de richting van de Cambridge.

Bedankt voor de tip mbt tot de live CD. Ga er eens achteraan. Ik heb Pat Metheny sinds enige jaren leren kennen. Thans diverse CD's in huis van hem.

Zijn de opnames op deze CD andere dan op de originele albums?

avatar van Broem
Nee het is een regulier best of album met nummers door Pat zelf uitgekozen. Zie de link naar Allmusic. Het is overigens 1 van de weinige PM albums die ik niet heb...en ik heb errug veul

Rarum, Vol. 9: Selected Recordings - Pat Metheny | Songs, Reviews, Credits, Awards | AllMusic

avatar van Fingertippie
Bijna alles is wel heel veel...thans 17 en de laatste nieuwe is onderweg...ondanks de vele albums van 1 artiest gaat hij niet vervelen. Albums zijn erg divers.
Dit album is een goede doorsnede van zijn repertoire, maar bevat zeker niet al zijn stijlen.

avatar van Broem
Ik tel er snel zo'n 30 op cd. Daarnaast zijn hele ECM collectie op vinyl. 6 optredens gezien de afgelopen jaren. Dankzij mij is de ouwe dag van Pat goed geregeld

I sponsor PM....
I'll help you....