Peter Criss - Out of Control (1980)

Label: Mercury

1. By Myself (3:36)
  2. In Trouble Again (3:22)
  3. Where Will They Run (3:54)
  4. I Found Love (3:30)
  5. There's Nothing Better (3:34)
  6. Out of Control (4:03)
  7. Words (4:44)
  8. You Better Run (2:42)
  9. My Life (3:42)
  10. Feel Like Letting Go (5:11)
  11. A Kiss Is Still a Kiss (0:14)
Mad Dog
Zeer matig solo album van de toen net ontslagen drummer van KISS. By Myself en My Life zijn waarschijnlijk autobiografisch en de regel "But where will I run From here Maybe I'll just Disappear" uit Where Will They Run heeft profetische krachten.

1,0
Dit album is zo slecht dat ik toch ff ben gaan kijken wat anderen er van vinden. Meneer Criss dacht het wel even zonder KISS te kunnen. Pffff en dat laatste nummer dan... A Kiss is still a Kiss. Lekker sentimenteel doen. Als KISS fan heb ik dit album in de kast staan..maar waroom...ik weet het nog steeds niet....

derkrijks
Mad Dog schreef:

Dat had hij na dit album beter kunnen doen ja. Ik vond deze nog redelijk, maar echt goed is anders, en de zang is matig.

petercriss schreef:
De eindeloze discussie op diverse fora, of Criss wel of niet in staat is een eigen carriere op te starten zal wel nooit een sluitend antwoord krijgen.

Ik weet hierop het antwoordt wel. Peter is niet in staat gebleken een solo carriere aan te kunnen. Inhoudelijk te zwak om op eigen benen te staan. Louter interessant voor de echte die-hard KISS fan. Ik geloof niet dat er Peter Criss fans zijn los van de KISS army.

petercriss schreef:
De Ringo Starr van Kiss hoorde ik iemand eens zeggen. Is ook veel jeudsentiment en ik zal ook nooit beweren dat Peter de beste componist ter wereld is. In mijn hart heeft hij een speciale plek.

Ringo was iets succelvoller dan Peter Criss. Ringo was na het uiteenvallen van The Beatles zelfs eventjes de meest succesvolle ex-Beatle.

Nee, Peter kan men het best vergelijken met de solo capriolen van Pete Best. Hoewel Peter natuurlijk wel weer een carriere had binnen KISS.

Het eerste solo album van Criss (buiten Kiss) valt idd tegen. Hoe graag ik om sentimentele redenen ook anders zou willen beweren. In mijn jeugd waren Judas Priest en Kiss mijn grote helden, dus Criss heeft een speciaal plekje in mijn hart. Deze plaat heeft te weinig overtuigende composities, maar een aantal zijn redelijk door de hulp van componisten van buitenaf (waaronder Gene Simmons, of all people!). Daardoor stijgt het album tot een middelmatig niveau, maar beter kan ik het ook niet maken. Ik heb dit en het hierop volgende album in de Japanse versies gekocht en koester ze nog steeds, maar meer om jeugdsentiment dan om de muzikale waarde. 2,5

avatar van Von Helsing
Ik denk dat je dit album verwisseld met Let Me Rock You. Japanse uitvoering, Gene Simmons, etc.... allemaal niet van toepassing op dit album.

yep klopt nog even nagekeken. Vind ze beide gelijkwaardig maar vele malen beter dan zijn latere solos.

1,0
Als drummer heeft Criss nooit veel voorgesteld. Zijn zwakke drumwerk is op meerdere Kiss platen een storende factor, maar valt minder op doordat ook de anderen binnen de band niet bepaald virtuozen zijn. Op zijn soloplaten valt meneer meer dan dubbel door de mand, met zwakke en zeer on boeiende werkjes. Een prulwerkje dat alleen door de die hard Kiss fans zal worden gewaardeerd. 1,0

avatar van reptile71
ArjenA schreef:

Gek dat ik dat nummer (of die 14 seconden) op geen enkele tracklist tegenkom en het staat ook niet op de LP die ik heb gehoord.