Miles Davis & Marcus Miller - Music from Siësta (1987)

Jazz
Label: Warner Bros.

1. Lost in Madrid (Part I) (1:47)
  2. Siesta / Kitt's Kiss / Lost in Madrid (Part II) (7:00)
  3. Theme from Augustine / Wind / Seduction / Kiss (6:31)
  4. Submission (2:41)
  5. Lost in Madrid (Part III) (0:45)
  6. Conchita / Lament (6:53)
  7. Lost in Madrid (Part IV)/Rat Dance / the Call (1:44)
  8. Claire / Lost in Madrid (Part V) (4:33)
  9. Afterglow (1:40)
  10. Los Feliz (4:34)
avatar van Reijersen
Twee virtuosen op één plaat! Dat kan bijna niet fout gaan. En inderdaad, dat gaat het ook niet. Fantastische jazzplaat en sterke samenwerking tusen Davis en Miller.

4 sterren.

avatar van dennisversteeg
Hele mooie Spaans-getinte soundtrack. Miles Davis speelt uitstekend. Marcus Miller weet met elektrische instrumenten een bijzonder warme sfeer neer te zetten.

avatar van heartofsoul
Jammer van die electronica, daar ben ik niet zo'n liefhebber van en dat bederft voor mij de pret enigszins. Maar overigens ervaar ik dit als een rustgevend en sfeervol album. Zoals hij hier speelt (met die mooie, lange lijnen) hoor ik Miles Davis trouwens erg graag en ook het basspel van Marcus Miller is prachtig, evenals de spaarzame bijdragen van bijvoorbeeld John Scofield (gitaar) en James Walker (fluiten).

Dit album houd ik de komende dagen maar bij de hand als de temperatuur nog verder oploopt.