Depeche Mode - The Best Of, Volume 1 (2006)

Electronic / Rock
Label: EMI

1. Personal Jesus (3:47)
  2. Just Can't Get Enough (3:43)
  3. Everything Counts (4:01)
  4. Enjoy the Silence (4:18)
  5. Shake the Disease (4:51)
  6. See You (3:57)
  7. It's No Good (5:58)
  8. Strangelove (3:46)
  9. Suffer Well (3:52)
  10. Dream On (3:51)
  11. People Are People (3:37)
  12. Martyr (3:25)
  13. Walking in My Shoes (5:00)
  14. I Feel You (4:35)
  15. Precious (4:09)
  16. Master and Servant (3:59)
  17. New Life (3:46)
  18. Never Let Me Down Again (4:20)
  19. Personal Jesus [Boys Noize Rework] * (6:33)
  20. Never Let Me Down Again [Digitalism Remix] * (4:38)
  21. Everything Counts [Oliver Huntemann & Stephan Bodzin Dub] * (6:53)
  22. People Are People [Underground Resistance Remix] * (7:22)
  23. Personal Jesus [Heartthrob Rework 2] * (5:15)
totale tijdsduur: 1:14:55 (1:45:36)
Nian
Dit is mijn eerste cd en momenteel ook mijn enige. Deze cd zat bij het weekblad Humo enkele maanden geleden en voor een aantal euro's extra kon je hem erbij kopen.
Ik kende wel de klassiekers van Depeche Mode dankzij mijn vader maar het leek me wel een fascinerende groep dus heb ik me deze cd aangeschaft toen me deze kans werd aangeboden. Deze cd is zeer aangenaam om te beluisteren vooral met toppers zoals Enjoy the Silence en People are People. Dit is geen van mijn favoriete albums maar het valt best wel te smaken om dit op te zetten als ik me verveel. Dit album stimuleert me helaas niet om nog andere albums van Depeche Mode aan te schaffen

PriestMaiden
Depeche Mode is voor mij een band waarvan een verzamelaar voldoet. Aan hun studiowerk vind ik niet zoveel aan. Maar ze hebben toch heerlijke singles uitgebracht: Enjoy the Silence, Personal Jesus, Everything Counts, Never let me Down Again etc.
Wel hadden A Question of Time en Stripped niet mogen ontbreken. Misschien komen die ooit wel op 'volume 2' te staan...

avatar van Screenager
Dit vind ik persoonlijk wel een zeer goede verzamelaar. Ik ken de studio-albums niet van DM, maar met dit album heb ik toch meteen 75 minuten zeer goede DM-songs.
Misschien is het een ideale 'instap' naar de studio-albums, maar vooralsnog neem ik genoegen met deze 'best of'.
Zeer tevreden dat ze op RW staan, waar ik hoogstwaarschijnlijk wel naartoe ga, want ik ben wel benieuwd naar hoe ze live zijn.

avatar van RogerV
De CD ligt momenteel bij de Lidl te koop

avatar van Hans Brouwer
RogerV schreef:
De CD ligt momenteel bij de Lidl te koop
Ik kom wekelijks tot mijn volle tevredenheid bij Lidl voor de zware boodschappen. Ik heb in het verleden wel vaker goede cd's en dvd's voor een prikkie gekocht bij die supermarkt. Morgen kom ik er weer... toch eens kijken of ik "The Best Of, Volume 1 (2006)" voor een paar euri kan meenemen .

De 3LP editie van dit album is opnieuw uitgegeven. Zwaar vinyl, maar 3 nummers per kant: een mooie persing die uitstekend klinkt.

avatar van brajoapau
Deze verzamelaar zou de nieuwsgierigheid van potentiële fans kunnen wekken, al zou ik ze dan daarvoor eerder toch The Singles 81→85 en The Singles 86>98 aanraden; voor de doorwinterde fans was Martyr het enige nieuwe nummer; de 5 bonustracks zijn verkrijgbaar op iTunes.