RZA - Birth of a Prince (2003)

Label: Sanctuary

5. Fast Cars (3:59)

met Ghostface Killah en Erica Bryant

6. Chi Kung (4:20)

met Cilvaringz en Featherz

7. You'll Never Know (3:23)

met Cilvaringz

8. Drink, Smoke + Fcuk (3:23)
  9. The Whistle (3:02)

met Prodigal Sunn en Masta Killa

10. The Drop Off (3:27)
  11. Wherever I Go (4:49)

met Allah Real en CCF Division

12. Koto Chotan (2:50)

met Masta Killa en Tash Mahogany

13. A Day to God Is 1, 000 Years (3:57)
  14. Cherry Range (3:25)

met Xavier Naidoo

15. The Birth (4:38)
  16. See the Joy (3:08)
avatar van Jordy
Eigenlijk pas de eerste "echte" soloplaat van RZA. Nooit verwacht dat dat me zo weinig zou doen. Paar aardige tracks.

Ik vond m in het begin ook niet zo bijzonder, maar na enige malen luisteren begin ik m steeds meer te waarderen. De meeste beats hebben weer die echte wu-vibe, ik vind dit album beter dan zijn werk als Bobby Digital.

Op het eerste zicht zegt dit album me niet veel , weinig afwisseling en nergens boeiend .

idd in begin vond ik hem ook niet zo goed, maar na tijdje begon ik hem wel cool te vinden. Nice phat beats.
Uiteindelijk toch geslaagd album

Music
Goede producer 4.*

avatar van Gyzzz
Bijzonder matig album dit.

Schelpvandezee
Na mijn mening toch wel de beste album die RZA heeft
lekker weinig songs en makkelijk te onthouden
en belangrijkste het is verslavend
Nummers zoals You Never Know (feat. Cilvaringz) (knap hoor!!)
100 days to god, The Birth, Cherry Range zijn de
Hoogtepunten Plus ook nog eens de dromige Chi Kung
en de energievolle Drop off

Perfect albumpje !!!

goed genoeg voor een 3. half

Relax
Ik vond RZA alleen goed rappen op het nummer I Can't Go To Sleep op een Wu-Tang Album.
Hier valt het wat tegen, of hij gaat te lang door of is te onduidelijk, maar zijn stem is nogal vaag, alsof hij nog puberd met zijn stem weet je wel, van dat als je zwaar praat dat je ineens een hoog stemmetje heb enzo.

Relax
Ik moet soms toch zo huilen om zijn rijm..
Hero.. Zero..
Damn, en ik dacht gelijk is dit een Wu-Tang member ?

Relax
Eigenlijk toch een prachtig album 4,0.

Poisonpen123
chi kung zo hoort een videoclip nte zijn !!!
ipv showen met je uiterlijk enzo een beetje vermakelijk en origineel maja ..

Poisonpen123
en Relax zeik niet zo Rza staat niet eens bekend om ze mc skillz maar produktie skills beter dan niets zouk zeggen als je een dia hard bent van wutang moe je deze lp diggen

Poisonpen123
wat heeft wutang tog met chineze cultuur zeg kungfu enzo
Jin kan wel een voorbeeld nemen van ze

Poisonpen123 schreef:

Ik zeg toch: Eigenlijk toch een prachtig album 4,0.

Jij moet niet zeuren op ander mans meningen

En kerel wijzig je berichten eens in 1 post inplaats van steeds 3 posts achterelkaar.

avatar van MJ_DA_MAN
We Pop, wat een walgelijk en RZA-onwaardig nummer. Echt héél erg slecht.

avatar van Weirdo Wizzy
nee man relaxed clubnummer is dat

Weirdo Wizzy schreef:
nee man relaxed clubnummer is dat

Precies en dat is RZA niet

Ik moet serieus dit album opnieuw beluisteren want ik vraag me af hoe ik aan die 4,0 kom.

avatar van Weirdo Wizzy
Hoezo? Ik snap ook wel dat het niet een typisch RZA-nummer is, maar het is wel gewoon een erg lekker nummer.

avatar van wouter-d
Vette voorkant, is het enige wat ik er nog over kan zeggen, maar echt een vette voorkant he

avatar van wouter-d
damn, nu een paar keer geluisterd als iemand hem wil hebben moet maar even reageren want echt een waardeloos album. Grits en fast cars zijn wel aardig, oa aardige gastoptreden van Ghostface killah.

Naderhand gezien nog wonderlijk dat ik aan deze twee tracks ben toegekomen want de eerste drie nummers zijn echt bagger. Ik ben een groot fan van RZA, zowel als rapper als producer maar hieer slaat hij de plank een paar kilometer mis, helaas

Relax schreef:
Ik moet soms toch zo huilen om zijn rijm..
Hero.. Zero..
Damn, en ik dacht gelijk is dit een Wu-Tang member ?

Relax schreef:
Eigenlijk toch een prachtig album 4,0.

ha ha logisch hoor

ik vindt rza juist een vette rapper op enter the wu, 7th chamber:

Yo
Ya gettin stripped from ya garments, boy, run ya jewels
While the meth got me open like falopian tubes
I bring death to a snake when he least expect
Ain't a damn thing changed, boy, Protect Ya Neck
Ruler Zig Zag, Zig-Allah jam is fatal
Quick to stick my Wu-Tang sword right through ya navel
Suspenseful, plus bein bought through my utensil
The pencil, I break strong winds up against your
Abbot, that run up through your county like the Maverick
Caps through the tablets, I gots to make the fabrics

echt vette shit maar dit album.............wat zou die er zelf van vinden jezus echt onbegrijpelijk

avatar van JLjuju
Ik hou niet van RZA's flow, ik kan niet omschrijven hoe t klinkt ofzo, maar t klinkt vooral erg alsof ie t allemaal opleest, t ligt meestal ook niet lekker in de beat. maar dan heb ik tniet over dit album.

avatar van Psycholamp
Best wel een stoer albummetje. Het is zeker geen Wu-tang topper, maar het luistert wel lekker weg. En ik hou wel van de RZA flows...

Rene1979
Vanwege we pop een 3 verder niet heel bijzonder

avatar van No Surrender
A Day To God In 1000 Years is prachtig.

avatar van thomzi50
Slotnummer is ook erg sterk.

avatar van KILLERBEE99
You'll Never Know en Wherever I Go

Rudi1984
Nog even om misverstanden te voorkomen: RZA heeft dit album niet geproduceerd, op een paar nummers na. Hij heeft vooral anderen ingeschakeld.

Veel verschillende meningen hier. Niet zo vreemd ook: moeilijk album dat je moet pakken. Ik vind zijn flow altijd wel fijn, maar de eerste twee Bobby Digitals doen me toch meer.

avatar van frolunda
Een erg onevenwichtig album met een aantal top tracks maar in zijn geheel toch een gevoel van een soort samenraapsel nalaat.Vind Birth of a prince ook minder sterk dan RZA's twee Bobby Digital platen.
Het album hapert af en toe,iets wat mede te maken heeft met de wisselende kwaliteit van de beats.
Zo opent Birth of a prince matig.De eerste drie nummers zijn voornamelijk flauw,en RZA (toch al niet de allersterkste rapper,al hou ik wel van zijn stem) maakt van zijn flow een zooitje.Pas met Grits komt er een beetje schwung in de plaat.
Zo is Fast cars een erg fijne track,hebben You'll Never Know en the Whistle originele en sterke beats,al blijft het rappen daar wat bij achter.Op het prima A Day to God Is 1, 000 Years laat RZA horen dat ie wel degelijk goed kan rappen.En ook the Birth mag er wezen.
Dat alles levert Birth of a Prince toch nog een ruime voldoende op,al zitten er ook een aantal nummers tussen die nauwelijks de moeite waard zijn.
RZA kan beter.

Rene1979
Ik denk dat als de meeste "negatievere" collega's deze nog eens checken ze dan toch omhoog zouden gaan. RZA is toch wel nog steeds een van mijn favorietere producers en zijn stem is zo lekker om naar te luisteren,. Dope album..