Jantje Smit - Kerstmis met Jantje Smit (1997)

Label: Mercury

1. Stille Nacht (3:51)
  2. Ihr Kinderlein Kommet (3:02)
  3. Vrolijk Kerstfeest (3:22)
  4. Leise Rieselt der Schnee (2:31)
  5. O Dennenboom (2:55)
  6. Süsser die Glocken Nie Klingen (3:59)
  7. De Kleine Trommelaar (3:36)
  8. Ave Maria (3:41)
  9. Komt Allen Tezamen (Adeste Fidelis) (3:10)
  10. Jingle Bells (2:31)
  11. Kling Klokjes (3:00)
  12. Elk Jaar in December (3:13)
avatar van Nakur
Tranen rollen over mijn wangen bij dit album. Het beklemmerende minimalisme met de warme zang van jan maken dit Sigur Rós in het kwadraat. perfectie

Dat is natuurlijk niet serieus bedoeld.. Zal een 2* geven.. Brengt de boel weer een beetje in balans..

Heb het album niet gehoord, maar de cover spreekt boekdelen..

fredpit
Nakur schreef:

Vooral het beklemmende minimalisme geeft bij mij juist een gevoel teweeg wat het beste omschreven kan worden als onbeschaamd nihilisme.....Het geniale van jan (je hebt hier echt niet over Jantje..) is dat hij het voor elkaar krijgt om ieder kerstfeest om te toveren in een volksfeest waar de diepste donkere meest afgrijselijke gewoontes geaccepteerd worden.

En dat allemaal met een warme stem en een lekker kontje.

Het moet niet gekker worden

het valt me best mee dat ieeen 1 staat. ik keek effe wat die jan allemaal had uitgebragt, had gedagt dat alles heel hoog stond omdat iedereen hem zo knap vind (de vrouwtjes) maar dat valt wel mee.
ik vind jan smit zelf geen zak aan.

avatar van BlueVelvet
voederbietel schreef:

Inderdaad, lekker ding zoals hij er hierboven op staat, nietwaar?

EVANSHEWSON

avatar van NewYorkCityLight
Wat een lieve foto

avatar van Hendrix4live
EVANSHEWSON schreef:
Deze moet iedereen kopen en draaien, hele dagen lang!

.. als je dat overleeft.

avatar van musicboy2602
Ik stem maar niet; een 0,5* geef ik niet en ik wil dit grandiose cijfer ook niet omhoog halen

avatar van Bartjeking
Inderdaad een lekker zomerplaatje; lekker cruisen over de route de soleil in combinatie met dit magnus opus van de heer Smit draagt ontegenzeggelijk bij aan een onvergetelijke vakantie.

Met name de gitaarsolo in de kleine trommelaar doet me denken aan de hoogtijdagen van de psychedelische rock; de plaat luisteren zonder aan Zappa te denken is dan ook bijna onmogelijk. De geruchten over het overmatige drugsgebruik van de jeugdige Volendammer in deze periode is ook duidelijk hoorbaar in het nummer Kling Klokjes (Volendammer 'slang' voor Angel Dust). Jammer dat Jan later de baard in de keel zou krijgen; een keerpunt.

Father McKenzie
EVANSHEWSON schreef:

Bèn je gek?

avatar van Rudi S
Grapjes maken over onze nationale volksheld

Trouwens Father jij en EVANSHEWON lijken wel een tweeling

Father McKenzie