Thunder - Robert Johnson's Tombstone (2006)

Rock / Metal
Label: Frontiers

1. Robert Johnson's Tombstone (4:28)
  2. Dirty Dream (4:31)
  3. A Million Faces (4:56)
  4. Don't Wanna Talk About Love (5:48)
  5. The Devil Made Me Do It (4:20)
  6. Last Man Standing (6:56)
  7. My Darkest Hour (3:28)
  8. Andy Warhol Said (5:11)
  9. What a Beautiful Day (4:03)
  10. It's All About You (4:43)
  11. Stubborn Kinda Love (4:22)
  12. Fade Into the Sun [Live] * (5:58)
  13. I Love You More Than Rock 'N' Roll [Live] * (6:09)
  14. I'm in Heaven * (3:28)
  15. The Girl Is Allright * (3:50)
DutchViking
Ik ben erg benieuwd naar dit nieuwe album van Thunder. De band heeft nog nooit een slechte plaat afgeleverd, dus eigenlijk kan ik Robert Johnson's Tombstone met een gerust hart aanschaffen.

Ik heb al diverse positieve berichten over dit album gehoord, dus ik ben zeer hoopvol gestemd. En al zou het album tegenvallen, dan nog houdt Danny Bowes' uitstekende, uit duizenden herkenbare stemgeluid me wel op de been. Hij weet zelfs de meest zwakke Thunder-songs (hoewel die er m.i. vrijwel niet zijn) om te vormen tot hoogtepunten. Mooie albumcover trouwens!

avatar van c-moon
Ik kon niet méér met je akkoord gaan, beste DutchViking! Ook ik kan niet wachten om dit album in mijn handen te krigjen, en ook in ben er heel gerust in

Thunder rules!

avatar van Thunderrock
Niet de beste Thunder maar zeker de moeite waard. Alleen al voor Dirty Dream 4 sterren LOL!!!!!!!!

avatar van rockchild
Ik vind dit juist een goed album. My Darkest Hour is geweldig. Simpel en met gevoel.

avatar van richiedoom
De beste van Thunder

avatar van vielip
Een degelijk goed album van Thunder. Toch komen ze nooit meer in de buurt van de eerste twee klassiekers vind ik. Het klinkt allemaal bevlogen en vakkundig maar ik mis iets. Als je de sound van latere albums vergelijkt met de eerste albums dan kun je niet ontkennen dat er het één en ander veranderd is. Geeft niks, een band moet zich ontwikkelen maar ik hou net een tikkie meer van de sound van de eerste twee albums.

Ozric Spacefolk
Erg rootsy plaat van deze bluesrockers.

Zwaar gitaar en drumgeluid en Bowes blijft gewoon de beste rockzanger op aarde.

Het titelnummer is een leuk liedje, over Robert Johnson, the godfather van de blues.