Thunderdome XVI (1997)

Alternatieve titel: The Galactic Cyberdeath

Electronic / Dance
Label: Arcade

1. The Alternative Creators - The Beast (Hardcore Vrs. Stunned Guys) (4:50)
  2. Omar Santana - Vitamin Oh (3:58)
  3. Masters of Ceremony - Hardcore to da Bone [Masters of Ceremony Dope Mix] (3:52)
  4. DJ Waxweazle en DJ Berry - Terrordome (3:51)
  5. Da Grimreaper - Muthafuckaz (3:39)
  6. DJ Weirdo en Mt-Ness - Metrodrome [Weird-O-Hardcore Mix] (4:05)
  7. DJ Dione - R.U.READIE (3:42)
  8. Wasting Program - Bring That Shit Back [DJ Arjuna Remix] (4:02)
  9. The Dark Raver en DJ Vince - Thunderground (3:13)
  10. Wayward - Hardcore Hijacked Me (4:16)
  11. Rotterdam Terror Corps - We're Gonna Blow Your Mind (3:45)
  12. DJ E-Rick & Tactic - Rocked da House (4:25)
  13. Tails & Noizer - Boom-Shaka-La (3:40)

met MC Drokz

14. DJ Isaac en The Viper - Back at the Top (3:20)
  15. Lady Dana, DJ Skorp en Chronotrigger - Devastating Rhythm (3:22)
  16. Psylocke - Newday (3:38)
  17. DJ Perpetrator - Maniacs (3:55)
  18. Tri-Pax - Rumble Fuckers (4:16)
  19. 3 Steps Ahead - Thunderdome Till We Die (4:05)
  20. Various - Thunderdome 15 [The Megamix] [Short Edit] (3:47)
  21. DJ Promo - Kill da Noise (4:43)
  22. DJ Delirium - Me and My DJ (3:14)
  23. DJ Paul en DJ Rob - Lords of the Hardschool [DJ Paul's Forze Mix] (4:04)

met MC Hughie Babe

24. DJ Jappo - Sensation of the Mind (4:32)
  25. DJ Arjuna - Whut'Cha Want (3:24)
  26. DJ Sim - No More Shit (3:03)
  27. DJ Rob en Tim B - Get Set (3:59)
  28. Digital Boy - Ok, Allright! [Digital Boy '96 Remix] (3:47)
  29. Ralphie Dee en The Kool Killers - God Complex [Kool Killers Remix] (3:19)
  30. The Dark Side - 163 - 179 (3:15)
  31. DJ Buzz Fuzz - Dreamgirl (Just a Buzzy Dreammix) (4:18)
  32. DJ Delirium en Da Grimreaper - Gangsta Sound (3:39)
  33. El Bruto - Mindstab (3:41)
  34. Placid K - Room of Drum (3:12)
  35. The Prophet - The Breaks (3:15)
  36. Roughron - The Blaster (3:53)
  37. Bass-D & King Matthew - Booze 'N Drugs (4:18)
  38. Das Xon en Space Boy - Too Loud Too Handle (3:56)
  39. The Destroyer - Brbrbrob Gee Suck My Beat! (5:05)
  40. Delta 9 - Welcome to Hell (4:55)
Eén van mn favoriete Thunderdome albums, ik vind deel 17 net iets beter. Hij opent meteen beestachtig met The Beast en vooral CD 2 is erg goed met Gangsta Sound en Welcome To Hell als hoogtepunten.

Inderdaad een van de beste genummerde Thunderdomes! Met echt veel nummers die nu nog cool zijn en van goede kwaliteit zijn.
Ok, Alright en Hardcore to the bone zijn bijvoorbeeld gewoon legendarisch

Alleen jammer dat er dan mensen zijn die consequent alle Thunderdomes hetzelfde lage cijfer geven...

avatar van Goodfella
FcknWckd schreef:

Ok, Alright en Hardcore to the bone zijn bijvoorbeeld gewoon legendarisch

Allebei remixen.. Ben niet zo heel erg weg van de Thunderdomes tussen pak 'm beet deel 10 en 19, niet geheel toevallig uit de absolute hoogtijdagen van de hardcore in de jaren '90. Veel cheesy nummers, vrij blij allemaal, niet zo heel erg mijn ding. Natuurlijk had iedere cd wel z'n goede nummers en alles is natuurlijk doordrenkt met nostalgie, maar oh wat ben ik blij dat deze stroming zich rond de eeuwwisseling explosief is gaan ontwikkelen!

Maar wel goede remixen...

Veel cheesy nummers, vrij blij allemaal

Oh?
Dat blijheids gehalte vind ik echt heeel erg meevallen, misschien 2 of 3 nummers op de hele cd. En ik vind deze nummers niet echt cheesy, een boel nummers die toch wel uit de middelmaat springen en kwalitatief al stukken beter zijn dan die van bijvoorbeeld TD XII.

avatar van Goodfella
Ik ben de cd hier nu niet liggen, dus ik vrees dat ik hier komend weekend pas op in kan gaan

Je mag ook wel gewoon zeggen dat je ongelijk had hoor

Ik vond the megamix zo uit mijn hoofd altijd geweeeeldig

Dit blijft zeker mn favoriete Thunderdome cd, bijna geen enkel slecht nummer, en juist totaal geen blije of happy nummers. een goed scala aan tracks van newstyle tot terror.

Ten
Toch echt wel een van de laatste cd's van thunderdome die ik dan nog interessant vond..

avatar van Onderhond
Vind deze periode toch duidelijk een mindere. Minder happy nummertjes inderdaad, wel veel saaie "bass/clap" tracks met nogal beteuterde melodietjes. Voice samples zorgden voor de identiteit van de tracks, en daarmee was het meeste wel gezegd.

Afgezien daarvan wel een paar erg fijne nummers. "Ok, Alright" natuurlijk, "The Beast", "Terrordome". Favoriet is Melodrome. Voor Weirdo heb ik altijd wel een zwak gehad. Niet dat het zo speciaal is allemaal, maar vaak toch net dat ietsje anders, en steeds leuk. Lekkere Aliens sample in ieder geval.

Doe maar een 2.5* voor deze. Enkele nummers die er positief uitspringen, de rest is niet vervelend maar verouderd en weinig interessant.

die megamix vind ik goed

avatar van Tabossi
Hoewel ik Thunderdome al vanaf nummertje 8 kocht (met die Pennywise toch?) vond ik de hardcore vanaf nummer 15/16 een écht positieve wending krijgen. Weg kortje basjes, happy geneuzel. Welkom diepe baslijnen, agressie en duisternis. Neenee, ben geen gothic hoor, maar ik vind hardcore pas geslaagd met deze combi. En bij Thunderdome 16 kwam dat best goed tot zijn recht. Bijna alle nummers zijn goed, maar ik vond vroeger de remix van Hardcore to the bone wel echt heeeel bruut. Sterker nog, heb hem nu, as we speak, weer opstaan met lekkere stereo en jeuh, hij is nog steeds super .

Offtopic: Kon toen nooit naar party's (nog net iets te jong) dus mijn tijd kwam vooral in het Thrillseeka-tijdperk zeg maar. En dat vind ik niet eens jammer, want ook toen nog was hardcore gewoon vet. Paar maanden geleden nog eens naar een Raving Nightmare geweest. Pfff, dat is echt heel erg veranderd. Enorme kutsfeer met alleen maar van die jonge gastjes met NL-vlag en heel stoer kijkend. Niks gabberigs meer aan. Hoewel dat natuurlijk kort door de bocht gezegd is door de ogen van een nu ouder iemand. Maar ben blij dat ik een vroege gabber was .

avatar van Hardcoremaster
Hele goede compilatie..de cd begint al goed vanaf nr.1 "The beast", gevolgd door Omar Santana..lekker beuknummer. Tripax - Rumblefukkas heel goed nummer. De rest van cd 1 is gewoon, gewoon niets opvallend verder.

Cd2 vind ik de beste van deze editie..begint al goed met Dj Promo...dan slaan we een stuk over en krijgen we de meesterlijke track van DJ sim...dat melodietje op het eind van de plaat ..kippenvel!!
Daarna kun je weg dromen van de remix van Dreamgirl van Dj Buzz Fuzz, zelfde geld voor O.K. Alright..ook weer met zo'n vette cyborgstemmetje.

Omdat ik ook erg van Terror & Speedcore houd..kun je niet langs Delta 9 heen..dat is echt een mega-Terror track.
Hele goede cd..leuke herrineringen en was altijd happy als de nieuwe Thunderdome er was..op deze heb ik dan ook zeer op zitten wachten destijds.
Jammer dat je een Gabber was Tabossi..ik zou niet kunnen bestaan zonder mijn gabberuiterlijk..ben er één van het eerste uur en zal alleen verslagen worden in hardcore als ik sterf. Ben ook trots erop dat ik al van '89 erbij ben..Gabber4Life

avatar van Ralph 1983
Mijn eerste hardcore cd die ik ooit kocht en die is nog steeds erg goed. Er staan zeker erg goede nummers op.

DJ Sim had vroeger zeker veel goede tracks gemaakt, ook No More Shit blijft geweldig.

Maniacs van Perpatrator is ook erg goed, die heeft in het verleden veel goede nummers gemaakt. Helaas is hij in 2006 overleden aan de gevolgen van longkanker.

Jammer dat hier geen volledige versies opstaan, in die tijd boeide het mij niet of het volledig was of niet. Dat had er vooral mee te maken omdat ze op een cd maar maximaal 75 minuten aan muziek kunnen doen.

avatar van FunkStarr
Vond dit altijd wel een lekkere Thunderdome deze. Vanaf hier ongeveer leek het erop dat alles een wat meer serieuzere kant opging, met wat meer duistere tracks en minder happy hardcore. Destijds vond ik deze met zijn opvolger 1 van de beste Thunderdomes. DJ Sim is inderdaad bijna altijd goed