Need - Hegaiamas (2017)

6. I.O.T.A. (5:05)
  7. Hegaiamas (21:52)

avatar van pos
pos
Zit er nu naar te luisteren. Vorige plaat Orvam uit 2014 die hier niet op musicmeter staat was ook al erg goed. Sterke Griekse progressieve metal met een prima zanger. Check hun progpower Atlanta show eens op youtube. Gave band.

avatar van notsub
Met Until Rain, Poem en Need heeft Griekenland een aantal aardige ijzers in het vuur op gebied van prog metal. Dit Need stond al in het voorprogramma van Fates Warning en deed dat niet onverdienstelijk, heb ik me laten vertellen. Dit album is mijn kennismaking en ik moet zeggen dat het van de drie genoemde namen nog de meeste indruk maakt. Het is erg moeilijk origineel te zijn in dit genre en dat lukt ze nauwelijks, maar voor fans van Pain of Salvation en Fates Warning liggen hier zeker interessante aanknopingspunten.