Freddie & The Dreamers - The EP Collection (1990)

Label: See for Miles

1. Do the Freddie
  2. Zip-A-Dee-Doo-Dah
  3. A Windmill in Old Amsterdam
  4. I'm Telling You Now
  5. Feel So Blue
  6. Money (That's What I Want)
  7. Kansas City
  20. Come Back When You're Ready
  21. Short Shorts
  22. If You Gotta Make A Fool Of Somebody
avatar van heartofsoul
De hits van Freddie & the Dreamers (een sixties beatgroep uit Manchester) vind ik nog steeds meefluitbaar, maar op deze compilatie staan ook heel veel onverteerbare covers van rhythm and blues nummers, zoals I'm A Hog For You, Baby, Kansas City en Money. Luisteren met de afstandsbediening om de helft te skippen vind ik echter geen optie, dus heb ik dit album al snel naar zolder verbannen.

avatar van nlkink
Freddie & The Dreamers vertegenwoordigden voor mij persoonlijk de lullige kant van de beatmuziek. Zelfs hun hits konden mij niet bekoren. Gauw weer verder!