Summoning - Minas Morgul (1995)

Oostenrijk
Label: Napalm

1. Soul Wandering (2:32)
  2. Lugburz (7:14)
  3. The Passing of the Grey Company (9:16)
  4. Morthond (6:43)
  5. Marching Homewards (8:10)
  6. Orthanc (1:39)
  7. Ungolianth (6:36)
  8. Dagor Bragollach (5:05)
  9. Through the Forest of Dol Guldur (4:46)
  10. The Legend of the Master-Ring (5:27)
  11. Dor Daedeloth (10:15)
avatar van Nielsdej
Geweldig!

avatar van vork666
Een cursus "Drums programmeren voor Dummies" zou deze band veel goeds kunnen brengen. Afschuwelijke drums zijn namelijk (meer dan hun slecht gevoel voor articulatie en dynamiek) de belangrijkste reden dat ik twijfel aan het muzikale kunnen van deze band (op dit album tenminste, de rest van hun albums ken ik niet). De ideeën achter de muziek klinken vaak namelijk wel leuk maar worden dan hard neergesabeld door drumloops van gemiddeld Fruity Loops niveau, en houden het dan ook geen 10 minuten vol.
Jammer, want bands als Samaël (Angel's Decay ) en Meshuggah (Catch 33 ) laten horen dat er op metalgebied zoveel meer mogelijk is met drumcomputers. Dit is dan ook vooral een gemiste kans, gezien de kwaliteit van de melodieën die soms toch nog best wel hoog is, ondanks het totale gebrek aan spanningsbogen.