Jacques Dutronc - Jacques Dutronc (1968)

Alternatieve titel: Il Est Cinq Heures Paris S'Eveille

Frankrijk
Label: Vogue

1. Comment Elles Dorment (3:08)
  2. Fais Pas Ci, Fais Pas Ça (1:43)
  3. La Métaphore (3:15)
  4. La Publicité (2:19)
  5. L'Augmentation (2:30)
  6. Hippie Hippie Hourrah (3:07)
  7. Il Est Cinq Heures, Paris S'Éveille (2:54)
  8. Les Métamorphoses (2:25)
  9. Ça Prend, Ça Prend Pas (3:20)
  10. Les Rois de La Réforme (2:24)
  11. Le Courrier du Coeur (2:08)
  12. Le Plus Difficile (2:41)
deze man is God

avatar van musicfriek
Hee, track 7 ken ik. Vond ik wel een leuk nummer geloof ik. Waarom vind je hem een God, Dielie?

Dr.Greenthump
Dit is toch niet het enige album van de beste man .. ?

musicfriek schreef:

omdat deze man ongelooflijk sterke materiaal heeft, een superstem en grappig is,

en omdat hij gewoon God is,

amen

avatar van Kos
Kos
Il est Cinq Heures is idd geweldig.

EVANSHEWSON
Jammer dat er maar één plaat van deze Franse gigant op deze site te vinden is.

Ik heb een machtige verzamelaar, en naast Fais pas ci, fais pas çca en het superber Paris S'éveille staan er nog schitterende dingen op zoals J'Aime les Filles, Les Playboys, Les Cactus, Et Moi Et Moi Et Moi, Jean Bathazaar...

Helaas zoals zo vaak hier ; ik blijf het tot den treure herhalen ; het Frans chanson wordt hier stiefmoederlijk behandeld...

4 sterren voor dit leuke plaatje, echt tijdloos hoor !
****

avatar van jellorum
Ook maar even een plaat van deze schitterende zanger in huis gehaald. Een live-plaat 'Casino'. Al van toen ik een klein ventje was ken ik Paris S' éveille. Na al deze jaren blijft dat nummer nog steeds een schitterende 'feel' houden. Maar ook andere nummers zijn een waar genot.
Jammer dat hier zo weinig te vinden is van de beste man.

Moet hier ook maar eens achteraan, Il Est 5 Heures, Paris S'Éveille is een topnummer idd!

'Comment Elles Dorment' is fantastisch,

en de rest ook

avatar van Joey B
Waarom staat zijn eerste, Et Moi Et Moi Et Moi (1966), er niet op? Die vind ik nog wat straffer dan dit album eigenlijk.

Je kunt hem zelf toevoegen. Lees ook dit voor meer informatie. Het lijkt een heel gedoe, maar als je het eenmaal door hebt is het succesvol toevoegen van een album in een paar minuten gepiept.

Stijn_Slayer
Nog zo'n klassieke Franse plaat die ik eindelijk heb mogen ontdekken (het is wat onwennig zoeken als je vrijwel niet bekend bent met Franse muziek). Is dit nog op cd verkrijgbaar?

Yep. Wel een beetje goed zoeken, denk ik.

Stijn_Slayer
Merci beaucoup.

avatar van L_T_B
herman schreef:
Yep. Wel een beetje goed zoeken, denk ik.

Valt wel mee.

avatar van AOVV
Klinkt bij momenten een beetje zoals de albumcover eruitziet; lichtelijk gestoord, maar wel boeiend. Comment Elles Dorment, La Publicité en Il Est Cinq Heures, Paris S'Éveille zijn wat mij betreft de sterkste songs; ook Hippie Hippie Hourrah springt in het oog, met een flinke psychedelische inslag (die je wel op meer songs terug hoort).

3,5 sterren

Hippie Hippie Hourrah is een weergaloos nummer, voor mij zijn beste (dus ook beter dan de de grote hit).

avatar van Rockfan
Nr. 4 is die toch van de NS-reclame ?