The Pointer Sisters - The Collection (1998)

R&B / Soul
Label: BMG

1. Jump (For My Love) (4:26)
  2. Happiness (3:57)
  3. He's So Shy (3:34)
  4. I Need You (4:01)
  5. Slow Hand (3:49)
  6. Baby Come and Get It (4:18)
  7. I'm So Excited (3:50)
  8. Dare Me (4:06)
  9. American Music (3:58)
  10. Fire (3:25)
  11. Goldmine (3:51)
  12. Should I Do It? (3:49)
  13. Twist My Arm (4:25)
  14. If You Wanna Get Back Your Lady (5:35)
  15. Automatic (4:47)
  16. The Love Too Good to Last (3:33)
  17. Neutron Dance (4:13)
  18. Could I Be Dreamin' (3:31)
Hopeloos gedateerde jaren '80 pop-soul-r&b.
De grote hits zijn nog enigszins te pruimen (alleen kom ik ze ldan iever op jaren '80 verzamelaars tegen), maar daarbuiten vind ik het allemaal wat flets.

aERodynamIC schreef:
Hopeloos gedateerde jaren '80 pop-soul-r&b.

En dit keer ben ik het zowaar helemaal oneens met aERodynamIC: hoezo gedateerd? Tijdloze Soul/Funk zo uit de kerk

Father McKenzie
ik treed west bij; dit is voornamelijk tijdloze soul of funky soul en gospel-geïnspireerde soul. Niks eighties, niks verouderd!
En die Bruce Springsteenklassieker, die blijft hemels!

avatar van LucM
Ik vind dit alleszins zeer te pruimen, prima soulvolle zang en leuke nummers, waarmee ze eind jaren '70 tot half jaren '80 in onze hitlijsten vertoefden.
Het Bruce Springsteennummer "Fire" vind ik klasse en was een nr.1-hit, "Jump (For My Love)", "I'm So Excited" en "Should I Do It?" vind ik eveneens prima songs.

avatar van LeRoi
Sluit me volledig aan bij de vorige 3 scribenten: alleszins redelijk populaire funk-soul die je vanzelfsprekend nu ook weer niet te vaak moet horen / opzetten.

avatar van gaucho
aERodynamIC schreef:

west schreef:

Van allebei een beetje, wat mij betreft. Het oudere werk - en dan met name het hier niet vertegenwoordigde plaatwerk op het Blue Thumb-label, dat ze voorafgaand aan Fire uitbrachten - komt met zijn gospel-ondertonen inderdaad rechtstreeks uit de kerk. Die invloed blijft doorklinken in hun werk tot circa 1983, maar het album Break out vormt een breekpunt. Het was hun meest succesvolle plaat, maar ook het begin van hits en albums met een overheersende jaren-tachtig productiestijl, die hun grote vocale kwaliteiten soms een beetje overschaduwt.

Niettemin mag ik de zusjes Punt altijd graag horen op de radio. Want ze hebben van pakweg '73 tot '88 een reeks singles uitgebracht die er zijn mag en die zich qua hitsucces mogen meten met bijvoorbeeld The Supremes in de jaren zestig (hoewel die veel meer Amerikaanse nr. 1 hits op hun naam hebben).
Hun albums hoef ik er niet allemaal bij te hebben, maar een hitverzamelaar als deze gaat er bij mij in als koek. Heerlijke popsoul, met nummers als Fire, Happiness, Automatic, Neutron dance, If you wanna get back your lady en Slow hand als de hoogtepunten.

Deze enkele CD heeft ze zowat allemaal op een rijtje, al mis ik een latere persoonlijke favoriet: Back in my arms, een door de heren van Mr. Mister geschreven nummer uit die vermaledijde latere jaren tachtig. Wel op single uitgebracht, maar een hit is dat nooit echt geworden.