The Alarm - Raw (1991)

Label: I.R.S.

1. Raw (4:29)
  2. Rockin' in the Free World (3:59)
  3. God Save Somebody (4:09)
  4. Moments in Time (5:42)
  5. Hell or High Water (3:47)
  6. Lead Me Through the Darkness (4:34)
  7. The Wind Blows Away My Words (4:32)
  8. Let the River Run Its Course (3:53)
  9. Save Your Crying (4:38)
  10. Wonderful World (5:00)
  11. Save Your Crying * (4:38)
  12. Up for Murder (1990) * (2:57)
  13. Happy Xmas (War Is Over) * (3:44)
  14. Walk Forever by My Side * (4:10)
Hier staat wel een aardige cover van Neil Young's Rocking In The Free World op. Maar Pearl Jam kon het beter; verder wel een aardig album van The Alarm. Onbegrijpelijk dat ze niet groter zijn geworden; kwamen gelijkertijd met U2 en de Simple Minds op.

avatar van reptile71
Misschien waren ze niet goed genoeg. Opvallend dat ze geen albums hebben die op of boven de 4 sterren uitkomen.

Die hebben ze wel; Strenght, alleen moeten daar nog een aantal users op stemmen.

avatar van Saldek
Deze kocht ik nadat ie net uit was, deed m snel imme cdspeler, met eenzelfde rotgang haalde ik m er weer uit, deed m in me cd-rek en is er niet meer uit geweest, never. Niet mijn ding

avatar van Guillaume
deric raven schreef:

Helemaal mee eens!

avatar van Rainmachine
Leuk album van de sympathieke wave rockers uit Wales die een uniek talent hadden voor het muzikaal tussen wal en schip vallen. Dit album en de voorganger draai ik het meest. Toen de band eindelijk begon door te breken in de US (hun grote droom) besloot zanger Mike Peters om met de band te stoppen en met een solo carrière verder te gaan zonder dat aan de rest van de band te melden. Hij deed dat tijdens een laatste toegift bij een concert. Resultaat een mega ruzie tussen de zanger en de rest van de band die hierna zijn bloed wel konden drinken. Het heeft jaren (en een mislukte solo carrière) geduurd voordat de heren weer met elkaar door een deur konden. Dit is allemaal terug te zien in een BBC documentaire, vooral het laatste optreden waar Peters het stoppen van de band aankondigt is tenenkrommend. Hij is 'm ook meteen gepeerd na het concert want de drummer wou hem vermoorden. Tistochwatinmuziekland.

Voor de liefhebbers is hier de link naar de documentaire: VH1 The Alarm Reunited