The Bonzo Dog Band - Let's Make Up and Be Friendly (1972)

Label: One Way

1. The Strain (3:21)
  2. Turkeys (2:10)
  3. King of Scurf (4:58)
  4. Waiting for the Wardrobe (2:46)
  5. Straight from My Heart (3:07)
  6. Rusty (Champion Thrust) (7:18)
  7. Rawlinson End (9:06)
  8. Don't Get Me Wrong (4:53)
  9. Fresh Wound (4:26)
  10. Bad Blood (5:32)
  11. Slush (2:18)
  12. Suspicion * (3:28)
  13. Trouser Freak * (2:49)
avatar van Droombolus
Deze Bonzo reünie LP is eigenlijk meer een verzameling solo projektjes dan een echte band plaat. Desalnieteplus staan er voldoende memorabele momenten op om een voldoende te skoren. Bovendien is Rawlinson End het beginpunt van Viv Stanshall's BBC sage over het wel en wee van Sir Henry Rawlinson en eigenlijk daarom alleen al een verplichte aanschaf voor de liefhebber ....... Voor de meer in Neil Innes geïnteresserden is Fresh Wound een duidelijke voorloper van zijn latere werk met en voor The Rutles .....

Stijn_Slayer
Net voor een euro op vinyl gekocht. Duidelijk niet hun beste werk en ik vind hem ook wat minder 'geinspireerd' maar toch best een aardige plaat met genoeg leuke momenten.

Stijn_Slayer schreef:
Net voor een euro op vinyl gekocht.

Cool ! Nog een "echte" met Bonzo als een "verzamelaars"-plaatje op de hoes geplakt ?

Droombolus schreef:

Nog een "echte" met Bonzo als een plakplaatje er op gemaakt ?

Ja, is dat zeg maar net zoiets als de banaan op The Velvet Underground & Nico hoes? Ik laat hem er lekker opzitten in ieder geval

Stijn_Slayer schreef:
Ja, is dat zeg maar net zoiets als de banaan op The Velvet Underground & Nico hoes? Laat hem er lekker opzitten in ieder geval

Nee hoor, het is gewoon een plakplaatje. Later werd de afbeelding gewoon op de hoes gedrukt, dus voor Bonzo fanaten is de uitvoering met het plakplaatje het enig ware artikel ......

Droombolus schreef:

Oh oke, zo'n fanaat ben ik niet Mijn oom is er helemaal weg van, is later ook met een uitwisseling op die kunstacademie waar de band op zat geweest. Hij heeft me een keer een cdtje gestuurd, best leuk voor de afwisseling

Jolly good !