Jason and The Scorchers - A Blazing Grace (1995)

Label: Mammoth

1. Cry by Night Operator (3:22)
  2. 200 Proof Lovin' (3:39)
  3. Take Me Home. Country Roads (3:13)
  4. Where Bridges Never Burn (3:40)
  5. The Shadow of Night (5:07)
  6. One More Day a Weekend (2:31)
  7. Hell's Gates (4:51)
  8. Why Baby Why (2:01)
  9. Somewhere Within (5:12)
  10. American Legion Party (3:48)
JoeD.Barrelman
Als Sorchers liefhebber raad ik deze aan omdat A Blazing Grace eigelijk de beste plaat is na Lost & Found (1985). Een paar kippevelmomenten bij hell's gates en the shadows of night. Lekkere cowpunkrocksongs met die prachtige stem van Jason Ringenberg. Een stem die je alleen bij hem kan vinden.

Milestones
10 jaar na hun meesterwerk, Lost & Found, een uitstekende opvolger, na een tweetal goede maar wel mindere albums. Ringenberg is goed bij stem, klinkt fris en heeft er duidelijk zin in. Daarna kakte de band in en ook de soloprojecten van Ringenberg kwamen niet echt van de grond.