Klaxons - Xan Valleys (2006)

Dance / Rock
Label: Modular

1. Gravity's Rainbow (2:34)
  2. Atlantis to Interzone (3:18)
  3. Four Horsemen of 2012 (2:14)
  4. The Bouncer (2:29)
  5. Gravity's Rainbow [Van She Tech SP Remix] (5:24)
  6. Atlantis to Interzone [Crystal Castles Remix] (4:12)
avatar van musicinmyhead
The Klaxons waren toch wel de beste act van de vrijdageditie van london calling.
De muziek is op de jaren 90 rave muziek gebaseerd, door nme new rave genoemd. Zeer gaaf, vooral het nummer Atlantis to Interzone. En het nummer magick wat hopelijk op een aankomend album komt te staan. The klaxons kun je niet voorbij laten gaan!

avatar van luc011190
Ik vind Atlantis to Interzone helemaal fantastisch. Dit zou wel iets van een warmmaakEP-tje zijn, het debuutalbum moet nog uitkomen, of niet?

avatar van oruiz
luc011190 schreef:

ja ze hebben nu een paar ep's en singles uitgebracht. Ook zijn er veel remixes gemaakt van hun nummers door anderen. Maar hun debuutalbum moet inderdaad nog uitkomen.

aidoo
wat een heerlijke ongepolijste muziek.. de eerste twee tracks zijn alvast fantastisch

avatar van Erikpol
Zo dit is een fijne EP. Ben benieuwd naar de eerste volledige CD. Zoals Aidoo al aangeeft: heerlijk ongepolijst!

Klinkt allemaal best lekker, ook ik ben benieuwd naar het album

avatar van illuvatar
Hun debuutalbum komt uit op 29 januari en zal heten Myths of the Near Future, de eerste single "magick" klinkt alweer érg lekker!

avatar van luc011190
illuvatar schreef:

De remix is beter.

Na de eerste 2 nummers van deze EP, kan je mij al opvegen. Wat een fantastische muziek, echt 5-sterren werk.

Maarja, een heel album is nog maar even afwachten, ze hebben iig al met deze EP bereikt dat ik het nieuwe album bij de release gelijk koop.

illuvatar schreef:

Staan wel een hoop al bekende nummers op het album. Ergens wel leuk, ergens ook een beetje jammer.

vondeich
Ik vind de hoes ook al even fantastisch als de ep... HEERLIJK!!

Geweldige EP! Ik heb trouwens hetzelfde keyboard als degene die gebruikt word in Antlantis Interzone (met dat Deejay!!! de hele tijd en die sirenes)

3ddfreak
De 2 remixes op de plaat zijn fantastisch!

avatar van Onderhond
1,0
Vreselijk gebler dat klinkt als een misgeslagen experiment tussen de bastaard van Scissor Sisters en Daft Punk die de alternatieve weg is opgegaan.

Enige nummers die ergens op lijken zijn de laatste twee, maar dat zijn dan weer remixes. En die eerste is dan nog steeds niks.

Heb hier trouwens maar Dance bijgezet, al slaat die new-rave term verder compleet nergens op. Heeft meer weg van eurohouse (die remixes dan)

*Laura*
Deze EP vind ik niet echt indrukwekkend, wat ik al heb gehoord van het album klinkt gelukkig stukken beter.

avatar van levenvergeten
Onderhond schreef:

Als een aantal losgeslagen jonge honden die de wondere wereld van de keyboards en synths aan het ontdekken zijn en toch komt er soms iets dat op een liedje lijkt en pats! boem! aanstekelijk is

Sven Bersee
Het zijn oerslechte mensen, maar wel mijn oerlechte mensen. Die overigens muziek maken waar ik het mee eens ben.