Tech N9ne - Everready (The Religion) (2006)

Label: Strange

1. Enter Everready (B.L.E.S.T.) (1:55)
  2. Riot Maker (Enjoy) (5:31)

met Skatterman en Snug Brim

3. No Can Do (3:56)

met Big Krizz Kaliko

4. Welcome to the Midwest (3:15)

met Big Krizz Kaliko

5. Bout Ta' Bubble (3:29)
  6. It's What You Thinkin' (3:46)
  7. Night and Day [T.E.C.H. Radio] (4:14)
  8. Jellysickle (3:36)

met E-40

9. Caribou Lou (4:31)
  10. Hood Connection, Strange Commercial (1:51)
  11. My Wife, My Bitch, My Girl (3:39)
  12. Flash (Your Descent) (3:51)
  13. Come Gangsta (5:35)
  14. The Melancholy Maze (My World Intro) (1:25)
  15. My World (4:37)

met Brotha Lynch Hung en Dalima

16. Running Out of Time (ROOT) (3:43)
  17. The Rain (Welcome Back, Party Hard) (4:19)

met Alyia en Reign Yates

18. Fuck'em Girl (4:09)

met Big Krizz Kaliko en Kutt Calhoun

19. The Beast (3:39)
  20. This Is Me (Goodbye) (4:44)
  21. Tech N9ne - Intro * (1:14)
  22. Tech N9ne - That Owl * (5:38)
  23. Tech N9ne - In My Head * (4:56)
  24. Tech N9ne - Groupie * (6:22)
  25. Critical Bill - Rock Like That * (3:57)
  26. Critical Bill - The Shouting * (4:15)
  27. Skatterman & Snug Brim - Don't Blame Me * (3:42)
  28. Skatterman & Snug Brim - Run * (5:40)
  29. Kutt Calhoun - Whip It * (4:40)
  30. Kutt Calhoun - Playa Like Me * (4:49)
  31. Project Deadman - Trapped * (4:40)
  32. Project Deadman - Holy War * (4:53)
  33. Big Krizz Kaliko - Let It Go * (5:58)
  34. Big Krizz Kaliko - The Need * (6:18)
  35. Kabosh - Little Pills * (4:03)
totale tijdsduur: 1:15:45 (2:26:50)
avatar van Word_Play
Een van hiphop's best bewaarde geheimen is terug met een nieuw album.

Er zijn maar weinig rappers die op indie labels meer dan een half miljoen platen kunnen verkopen maar toch zeer onbekend kunnen blijven. Misschien ligt het aan het feit dat hij uit Kansas City komt. Misschien ligt het aan zijn labelproblemen. Misschien ligt het aan zijn roodgeverfde kapsel. Misschien ligt het aan de cover van zijn debuut Anghellic. Een ding is zeker: aan zijn talent zal het niet liggen.

Als je een reden nodig hebt om dit of een van zijn andere albums te checken, dan geef ik je er twee: hij is anders, en hij is goed. Hij heeft de gave om zijn energieke flow op een ontzettend veelzijdige manier te gebruiken en de snelheid hiervan van de ene op de andere seconde te veranderen, van laidback tot op snelheden die aan Twista doen denken. Ideale voorbeelden zijn Welcome To The Midwest, Running out of Time (ROOT) en het nummer Come Gangsta, waar hij elke 4 bars accelereert. Op nummers als Bout 'Ta Bubble en Jellysickle bewijst hij dat hij zich kan meten met flow-grootheden als E-40 en Pharoahe Monch.

Dit alles is niets waard als je geen goede beats en rhymes hebt om dit te ondersteunen,en dit is gelukkig wel het geval. De opener Riot Maker is en resultaat van deze som der delen. Over een heerlijke rockachtige beat dat gegarandeerd een moshpit zal creëeren wanneer opgevoerd vertelt hij wat het luisteren naar zijn nummers kan ontketenen:

"Ever been to one of my shows? Yeah, it might be crazy
In Ohio a chick got a little too hyphy baby
Stage divin and crowd surfin, couldn't hold back
But they dropped her, now she's unconscious with her skull cracked
Now when this happened, it wasn't even durin my set
They wanted me to give a sign to post up the hospital, bet
When Travis told me we got papers, I thought he was playin
This bitch is suin Tecca Nina for one hundred grand!"

Dit is heavy metal voor iedereen, het soort muziek dat hip-hoppers, skaters, backpackers en rockers allemaal zullen waarderen. Hij staat bekend om zijn duistere tracks, waar hij perfect een creepy sfeer weet neer te zetten. Op dit album zijn de beats wat gepolijster dan op zijn vorige album (zodat ook mainstream succes geen onmogelijk doel wordt), en hoewel het geen "T9X" of "Trapped In A Psycho's Body" is bewijst hij met My World dat hij het nog steeds kan.

Dat is Tech, een artiest die niet bang is om aparte geluiden in zijn nummers te gebruiken om zo zijn eigen sound te creëren. Wat mij betreft is hij daarin ruimschoots in geslaagd en dropt hij een van de betere platen van 2006

****.

avatar van hycine
Het gaat wel vind ik maar er zitten wel goede bij. en ik wil hem niet afkraken dus maar een 4.

GGMM
Tech N9ne

avatar van Word_Play
hycine schreef:

Wat voor een onzin is dit? Je bent vrij om je eigen mening te geven, je krijgt heus geen billenkoek van mij hoor.

Dr.Greenthump
Kan iemand mij vertellen of de laatste 4 nummers van dit album het waard zijn om beluisterd te worden. Ik heb namelijk een versie gedownload die niet helemaal compleet is (mis dus de laatste vier). Misschien dat de kwaliteit van het album er niet onder leid zonder die nummers, maar mocht dat wel zo zijn. Let me know

Hypno
Dr.Greenthump schreef:
alles van tech n9ne is dope dus ook die laatste 4

Dr.Greenthump
Heb het nu al weer een aantal keer geluisterd, maar ik ben er toch niet echt kappot van. De sound/stijl van deze man is wel apart wat natuurlijk niet negatief hoeft te zijn, maar hier klinkt het allemaal niet zo dope. De beats bevatten ook veel rock invloeden en zijn van nét te veel toeters en bellen voorzien waardoor het soms te druk en geforceerd overkomt. Er zitten wel een paar leuke tracks tussen en hij flowt soms wel lekker, maar meer dan dat is het niet. Zijn stijl van rappen vind ik ook weer iets te druk, maar misschien moet ik hier allemaal aan wennen. In ieder geval onderscheid hij zich wel van een hoop artiesten en dat bevalt me wel.

ShockingFear
Dit is niet de shit waar Tech normaal mee komt maar het Is nog steeds waanzinnig. geen enkele rapper kan zich Meten met z,n rijmvaardigheid, ritme of houding. hij is in Mijn ogen de beste rapper die er bestaat. en er zal nooit Meer een tweede Tech komen.

taart
Ikvind deze toch wel de hardste beats hebben van allemaal.

Vindik ook al zo'n king stukje dit:

(Tech N9ne - This Is Me (Goodbye))

And you can see it in my demeanor
The Tecca Nina will blast arenas
The grass is greana

avatar van Jorge-E
The Melancholy Maze is echt zo'n leuke skit.

Hij komt geld halen bij de bank en de bediende herkent hem en vraagt hem te rappen zoals hij dat vroeger deed.
Op het einde van zijn rap zegt hij dit
You gotta job, I ain't got one
You got wad, I gotta shotgun
You gotta guard, I got squad
You here to work I'm here to rob!

Vanaf dat shotgun gedeelte hoor je de mensen roepen. Echt lachen

En daarna die track met Brotha Lynch Hung, geweldige verse van Lynch.

Geweldig goed album 5*

Hypnotick
Inderdaad die verse van Brotha Lynch op My World is toch 1 van de vele hoogtepuntjes van dit glorieuze album. En tot op heden is Brotha Lynch Hung de enige rapper die erin geslaagd is Tech N9ne te overtreffen op een track en dat is toch wel een aplousje, wat zeg ik staande ovatie waard !

avatar van Jorge-E
Applausje voor Brotha Lynch Hung inderdaad, en ook voor zijn album Season Of Da Siccness en dit album, Everready.

Trouwens, weet jij iets meer over de plannen voor een collabo tussen Lynch en Tech N9ne? Uit een interview met Lynch heb ik gelezen dat hij dat graag zou doen, maar Tech is altijd maar aan het touren.

avatar van Jorge-E
Hier is ook een bonus cd bij. Met liedjes van Tech N9ne, Critical Bill, Skatterman & Snug Brim, Kutt Calhoun, Project Deadman, Krizz Kaliko en Kabosh.

LesaneCrooks
Die had ik al toegevoegd

avatar van Jorge-E
Goeien bal, alleen is het niet Skatterman, maar Skatterman & Snug Brim. Dat is een duo. En het is ook Kutt Calhoun in plaats van Cutt.
Ik zal dat even verbeteren.

LesaneCrooks
Die Little Pills vind ik trouwens echt te vet

avatar van fabblwaps
Riot Maker heerlijk nr.

Voor de rest luister ik dit album eigenlijk nauwelijks.
Staan wel wat leuke tracks op, zoals Welcome to the Midwest, No Can Do, Come gangsta en My Wife, My Bitch, My girl. Eigenlijk dus de nummers die wat harder zijn.
Verder wat nummers die ik af en toe wel kan waarderen zoals It's What You Thinkin' of Caribou Lou en wat nummers die ik ronduit slecht vind zoals Jellysickle en Flash.

Verder is en blijft Tech natuurlijk gewoon een erg goede rapper waar ik graag naar luister. Ik vind dat hij een fijne stem heeft (die helaas bij sommige mensen niet zo in de smaak valt) en natuurlijk een geweldige flow en snelheid, hij weet me alleen nooit een hele CD lang te boeien.

Voor nu een 3.5* maar kan nog groeien.

Edit: Ik luister de CD nu en moet zeggen dat ik Tech op Bout' Ta Bubble eigenlijk ook wel heerlijk vind komen, de CD zou na deze luisterbeurt zomaar eens een 4* kunnen krijgen.

Nog een edit: The rain bevalt me ook goed, tekst is ietwat cliché maar toch wel goed, productie vind ik ook leuk, anders dan de rest van het album maar klinkt toch goed.
Ik verhoog naar 4*

PS
Als mensen de tracks met Critical Bill leuk vinden, ik heb gister een CD van ze toegevoegd en ben momenteel met een andere CD van ze bezig.

avatar van fabblwaps
Ook leuk gedaan trouwens dat de bonus-CD gehost wordt door een Tech N9ne die met ieder nummer wat meer dronken wordt. Uiteindelijk slaat wat ie zegt echt nergens meer op.

avatar van René.

The Rain
The Beast

Beide heerlijk tracks!

avatar van Game
Heeft Tech N9ne meer tracks zoals Riot Maker?

avatar van Jorge-E
Bedoel je rockliedjes waarop hij rapt?
I am Everything op Killer vind ik ook goed.