Texas - The Hush (1999)

Label: Universal

1. In Our Lifetime (4:06)
  2. Tell Me the Answer (3:56)
  3. Summer Son (4:04)
  4. Sunday Afternoon (4:21)
  5. Move In (4:30)
  6. When We Are Together (3:30)
  7. Day After Day (4:37)
  8. Zero Zero (1:43)
  9. Saint (4:46)
  10. Girl (3:45)
  11. The Hush (4:54)
  12. The Day Before I Went Away (6:28)
avatar van titan
titan (crew)
Texas is onderhand het symbool geworden van een geslaagd huwelijk tussen alternatief en mainstream. Dit is hun beste plaat, vol zwoele pop- en soulnummers met een laagje prikkeldraad. Vooral het nummer Saint is absoluut weergaloos. 4,5*

Thijssie024
Na lange tijd weer eens opgezet, en hoewel de geprogrammeerde drums me soms irriteren, is dit toch een lekker zwoele plaat met hier en daar nog een beetje de prachtige sound van voorganger White on Blonde.

avatar van LucM
Dit ligt in het verlengde van hun vorige album : zwoele en lichtvoetige pop met een beetje soul, wel een tikkeltje gladder mede vanwege het gebruik van ritmeboxen, vandaar dat dit album een iets lagere stem krijgt. Beste songs vind ik "Summer Sun" en "Saint".

avatar van musicfreak1960
Dit album barst van de singels, terecht ook hun doorbraak naar het grote publiek, kijk maar hun dvd live at paris, schitterend gewoon weg

avatar van TEQUILA SUNRISE
Deze voor 1 euro bij de kringloop op de kop getikt!
Ik ken de band enkel van het sterke debuut Southside ( erg mooi! ) en opvolger Mothers Heaven.
Daarna ben ik de band volslagen uit het oog ( en oor ) verloren, deze The Hush is dan wel een enorme omschakeling.
Moet de plaat nog laten bezinken.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Was toch wel geschokt om de band Texas zo terug te horen.
Na hun fraaie debuut Southside ( 1989 ) ben ik de groep eigenlijk volkomen uit het oog verloren en van de metamorfose van gitaarband naar lichtvoetige popband moest ik toch wel even slikken.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik deze plaat in het begin niet echt bijzonder vond maar nu na enkele draaibeurten begint het album steeds beter te bevallen.
Vooral Move In, Saint & The Hush vallen in positieve zin op.