Pierre Henry & Michel Colombier - Messe pour le Temps Présent (1967)

Frankrijk
Electronic / Avant-Garde
Label: Philips

1. Prologue (1:36)
  2. Psyché Rock (2:53)
  3. Jéricho Jerk (2:26)
  4. Teen Tonic (2:42)
  5. Too Fortiche (2:56)
  6. Divinités Paisibles (9:20)
  7. Rock Électronique (3:30)
  8. Marche du Jeune Homme (4:25)
  9. Les Insectes (1:55)
  10. Eblouissement de la Reine (2:06)
  11. Danse du Jeune Homme (2:52)
  12. Fièvre (2:30)
  13. Mort (5:15)
EVANSHEWSON
Deze heb ik. Ik kocht het voor het ontzettend origineel en prachtig psychedelisch nummer PSYCHEROCK.

Formidabele luisterervaring is dit, ik raad dit aan iedereen aan die verder kijkt dan hitparademuziek; Dit is bij wijlen hemelse muziek.

Sietse

meer aandacht voor de moderne klassiek graag.

avatar van Dielie
'psyché rock' kennik, eens verder zoeken, goeie tip

avatar van dazzler
Al gehoord van de Universal 5CD boxen?
100 klassiekers in een wit doosje.

Pas verschenen: 100 Instrumentale Klassiekers.
Daarop prijkt Psyché Rock, een onwaarschijnlijk spannende
dansklassieker: pure new wave, zijn tijd ver en ver vooruit.

Enigszins te vergelijken met Eisbär van Grauzone.
Ik mixte beide tracks vroeger graag als deejay.
En al die zwartjassen met hun Arafat sjaals maar dansen.
Those were the days my friend ...

Father McKenzie
Een overheerlijk stuk avant-garde, Psyché Rock is uiteraard de uitschieter, een stuk muziek dat nergens onder te brengen is.... héérlijk psychedelisch en zoals dazzler al kwam te zeggen destijds zijn tijd vèr veèr vooruit.
Jericho Jerk lijkt van een vroeg Pink Floyd album te zijn gehaald, de rest klinkt wel origineel en apart. Lekker plaatje dat ik absoluut kan aanraden. Ideaal voor late uurtjes, héél apart sfeertje.

beaster1256
psyche rock is supercool en al zo oud , ken die plaat nog van mijn vriend die hield van béjart , niet zo lang geleden werd het stukje ( zeer ingekort ) gebruikt door de vrt ( één ) om te laten horen bij die kwis tussen de verschillende generaties ( jaren 50, 60, 70 , 80 en 90 denk ik ) ??

Father McKenzie
Dat klopt als een (Palestijnse) bus, beaster!

avatar van Paalhaas
Dit is in feite een verzamelalbum:

1-5: Messe pour le temps présent (1967)
6: Le voyage (1962) [excerpt]
7-11: La reine verte (1963) [excerpt]
12-13: Variations Pour Une Porte et Un Soupir (1963) [excerpt]

avatar van Ducoz
Het nummer 'Pysche Rock' moet als inspiratie hebben gegolden voor de themesong van de televisie show 'Futurerama'.

Pierre HENRY _ Psyché Rock - YouTube

Futurama Theme Song - YouTube