Children of Bodom - Stockholm Knockout Live (2006)

Finland

16. Lake Bodom
  17. Everytime I Die
  18. Downfall
Bobiej
De nieuwe live cd/dvd van Children Of Bodom, en vet is ie zeker. De setlist is in orde, alleen had er wel een paar nummertjes meer van Hatebreeder op kunnen staan. Bij Clash Of The Booze Brothers bewijst Alexi Laiho maar weer eens hoe een goede gitarist hij is, en moet Janne Warman wéér toezien hoe de solo's van Alexi zijn gepingel verslaan. Op de DVD is trouwens goed te zien waarom de bijnaam van Alexi "Fuckman" is . Favoriete nummers zijn: Lake Bodom, Downfall, In Your Face en Needled 24/7.

Heb de DVD gezien, als ik de beelden wegdenk is mijn mening hetzelfde als die van Bobiej. Goede nummers, lekker gitaarwerk, goede drums en ook het publiek doet lekker meej. 4,5 sterren.

Bobiej schreef:

Niettemin dat ook ik de DVD geweldig vind, moet ik je hier toch op één puntje tegenspreken Laiho IS een geweldig gitarist, dat moet je aan een metalliefhebber iet meer uitleggen, hoop ik. Maar, ik wil hier toch eventjes zeggen dat ik de bijdrage van Warman enorm apprecieer en dat ze zonder hem een heel belangrijk stuk van de Hate Crew kwijt zouden zijn, want naast Alexi is hij voor mij het belangrijkste lid van de band. Om terug te komen op het album: Wat een decor, zeg, die auto op het podium is een goede ingeving
Het geluid is ook tiptop in orde. Al had ik graag Bodom Beach Terror en Bodom After Midnight apart van elkaar zien staan.

4.5*

Bobiej
xplorer schreef:

Zonder Warman zou COB zeker een belangrijke schakel in hun muziek kwijt zijn, de keyboards (solo's) zijn toch een belangrijk onderdeel van COB, maar ik hoor toch liever Alexi soleren dan Janne.

avatar van dennisrammstein
Leuke setlist, en ook de medley is leuk gemaakt

clutch
Inderdaad een leuke stlist. Alleen wat jammer dat er maar welgeteld één nummer van Something Wild opstaat, de classic Lake Bodom. De rest van dat album vinden Alexi en co volgens mij CoB onwaadig, ze spelen er bijna nooit iets van. Die gitaarsolo's in Clash Of The Booze Brothers is erg cool, alleen die drumsolo had niet zo gehoeven. Downfall is ookeen prima afsluiter.

Overigens heb ik enkel de CD en niet de DVD.

avatar van Glurp
Is dit een goede verzamel CD om met CoB kennis te maken?
Een paar nummers heb ik van een vriend gehoord (o.a. Downfall en Are You Dead Yet) deze vind ik heerlijk! Daarom is het tijd om kennis te gaan maken met deze band, mijn eerste stap in de metal...

clutch
Dit is een live album en geen verzamel CD, maar ik denk dat dit prima materiaal is om mee te beginnen. Staan goeie nummers op van verschillende albums.