Thom Yorke - Spitting Feathers (2006)

Pop / Electronic
Label: XL

1. The Drunkk Machine (4:07)
  2. A Rat's Nest (3:35)
  3. Jetstream (3:44)
  4. Harrowdown Hill [Extended Mix] (7:01)
  5. Iluvya (2:59)
avatar van jeroenman
Is dit te krijgen in NL?

avatar van Tsjo-Wi
hmm dit zou ik zeker wel eens willen horen

avatar van Zwammer
Ik ken alleen The Drunkk Machine en Jetstream. Het eerste nummer (Drunkk Machine) is vrij goed, maar paste niet echt op z'n album. Het andere nummer vind ik wat minder.

Ik ben wel benieuwd naar de Harrowdown Hill versie die op deze EP staat

avatar van JoostBo
Dit zijn de b-kantjes van de singles Harrowdown Hill en Analyse. Spitting Feathers komt alleen uit in Japan en is alleen via import te verkrijgen voor een hoge prijs.

avatar van Darkshines
Een aardige b-compilatie, voor Yorke-fans althans.
De 1ste 2 nr.s zijn de betere, met name the drunkk machine is een apart, donker nummer met een knallende beat.
Geef mij maar de gewone harrowdown hill versie, deze voegt naar mijn mening weinig toe, er zit zelfs een irritant stemmetje erdoor heen gemixt, wat ik niet echt kan waarderen.
En.... het laaste nummer is zeer experimenteel.

avatar van Erikpol
Darkshines schreef:
Een aardige b-compilatie, voor Yorke-fans althans.
En.... het laaste nummer is zeer experimenteel.

Zoals je zegt. Maar Harrowdown blijft een geweldig nummer (nominatie voor beste nummer 2006 is binnen ). En persoonlijk vind ik Jetstream een aardige track op deze EP!

avatar van Darkshines
Is ook geen slecht nr. een kruising tussen where blue birds fly (de beat) en skip divided, ik denk dat Thom tussen skip divided en jetstream heeft gekozen, voor op het album, en dan vind ik persoonlijk skip divided beter.
Harrowdown hill spreekt voor zich, moeilijk om een nr. van het jaar te kiezen, maar deze komt in de buurt, net als Analyse trouwens.

Laurora
Voor mij is dit net iets té, ik kan er niks mee. Iluvya vind ik zelfs ronduit irritant (sorry Thom).
Ik ga er nog een paar keer naar luisteren, als ik daar aan toe ben. Ach, het staat mooi tussen de andere cdtjes.

DonDijk
Laura toch

Ja, voel me erg slecht.
Ik denk ook dat Thom vannacht wakker ligt door mijn opmerking!

Laurora schreef:
Ja, voel me erg slecht.
Ik denk ook dat Thom vannacht wakker ligt door mijn opmerking!

Schandalig Arme Thom

avatar van reptile71
Hm... wist nog niet van het bestaan af... heb hem alweer gevonden als torrent maar die werkt nu niet... even geduld dus...
Iemand een idee waarom artiesten die Japanners altijd zo verwennen met platen/EP's die hier niet uitkomen?

reptile71 schreef:

Dat vraag ik me ook af, maar toch heb ik ze altijd wel ergens gevonden. Je moet gewoon naar zelfstandige platenzaakjes gaan, die hebben het meestal wel.
Of gaan Ebay-en

avatar van reptile71
Ja ik weet wel dat ze te krijgen zijn maar je betaalt er altijd meer voor! Maar het is meestal ook wel te vinden als torrent, dan heb je in elk geval de muziek...

avatar van smash016
reptile71 schreef:

Volgens mij heeft het ermee te maken dat CD's in Japan zo duur zijn, dat het voor Japanners goedkoper is om ze te importeren uit Europa of de VS. Met die extra shit willen ze ze motiveren om hun CD's toch gewoon in Japan aan te schaffen.

avatar van smash016
Ik heb ze gister gedownload. Het zijn gewoon de vier nummers die te experimenteel waren voor The Eraser. Heeft verder ook niks met pop te maken. Op het eerste gehoor klinkt het wel goed, overigens, maar ik ben bang niet echt een terugkeer naar de gouwe ouwe Radiohead-sound

avatar van Opschuiven
Erg mooie, maar vreemde nummers. eigenlijk wat ik van Thom gewend ben.

avatar van Ghans
weet je hoeveel mensen er in Japan wonen?
en bovendien ze kopen daar echt alles
en, bijvoorbeeld zoiets als Com Lag van Radiohead, wat niet meer is dan een verzameling van van alles en nog wat, is voor hen DE verzameling van van alles en nog wat

avatar van mathias
reptile71 schreef:

Puur ter compensatie omdat de albums daar zo duur zijn. Een extra album, of een aantal extra nummers in vergelijking met westerse albums is dan de manier van de platenfirma's om de -veel te- dure Japanse cd-prijzen te compenseren.

'Spitting Feathers' is stukken experimenteler dan Thom Yorke's 'The Eraser', maar bevat toch de nodige mystiek om de luisteraar te prikkelen, hoe "druk" de muziek soms ook wordt.

avatar van Erikpol
Ghans schreef:
weet je hoeveel mensen er in Japan wonen?
en bovendien ze kopen daar echt alles

Com Lag is anders een top album!

avatar van Jeanneman
Ik had graag gezien dat iue dit gewoon had uitgebouwd tot een volwaardig album. Deze nummers overklassen de nummers op Eraser totaal. Niet dat Eraser slecht dit is alleen een stuk beter.

The Eraser vind ik al magistraal goed, het staat namelijk op 6 in mijn top tien. Als dit nog beter is, ben ik ten zeerste benieuwd wat dit wel mag zijn.
Maar de vraag is waar men dit kan krijgen. Maar ik zal het proberen te downloaden.

Mwah, ik vind The Eraser toch iets beter dan dit. Geen slechte nummers, maar 't doet me allemaal iets minder. 3,5*

Erikpol schreef:
Com Lag is anders een top album!

Com lag is een commercieel bagger verzameling van allemaal nog niet uitgebrachte nr.s of remixes, verschrikkelijk, zit totaal geen lijn in, het platenlabel wilde schijnbaar graag nog een cd in elkaar flansen, jammer dat Radiohead hier mee akkoord ging.

avatar van Paranoid Android
ik zag deze plaat liggen bij de Plato in R'dam, ......20 euro...
dus helaas. niet genoeg geld

avatar van dynamo d
geniale EP. Alle vijf goed maar vooral Harrowdown Hill (extended Mix) en The Drunkk Machine. Beetje prijzig maar toch de moeite waard, deze Japanse collectie.

avatar van kobe bryant fan
Mooie EP ondanks dat het B-Sides zijn zijn het toch 5 zeer sterke nummers. Favorieten kiezen wordt dan ook zeer moeilijk. Zowel de beats als Thom Yorke doen het zeer goed!