Sonic Youth - Sonic Death: Early Sonic 1981 - 1983 (1984)

Label: SST

1. Sonic Death (1:08:01)
Sietse
Een van mijn favoriete Sonic Youth documentaties van het eerste uur.
Nogal veel gefreak, noise en punk invloeden komen hier terug. Zeker niet voor iedereen weggelegd die het latere werk van Sonic Youth wel leuk vindt, maar voor de echte die-hard fans eigenlijk niet te missen.

..misschien moet ik 'm nog maar eens proberen dan..

avatar van Cygnus
Op deze plaat is goed te horen waar de roots van Sonic Youth liggen, namelijk in de New Yorkse no wave-scene. In navolging van bands als Teenage Jesus & The Jerks, Mars, DNA, Theoretical Girls en The Contortions (allemaal aanraders!) begaf Sonic Youth zich op het gebied van deze zeer experimentele muziekstroming, die voortkomt uit de punk. Op deze plaat horen we veel overstuurde gitaren, noise, improvisaties, geschreeuw en vreemd aandoende zangpartijen, waarvan het absoluut niet te bedoeling lijkt dat ze een verhaal te vertellen hebben.

Andere kost dus dan de bekendere platen van Sonic Youth en een aanrader voor de avontuurlijk ingestelde muziekliefhebber.

avatar van Paap_Floyd
Dit is mijn ding

Paap_Floyd schreef:
Dit is mijn ding

Mijne ook, een keer gehoord en ik vondt het geweldig. Maar eens weer pindakazen.

avatar van Masimo
Op het vervelende hoge vervormde stemmetje halverwege het eerste deel na: bijzonder lekker.