Cassius - 1999 (1999)

Frankrijk
Dance
Label: Virgin

1. Cassius 1999 (3:45)
  2. Feeling for You (4:38)
  3. Crazy Legs (4:06)
  4. La Mouche (4:41)
  5. Chase (1:59)
  6. Foxxy (6:07)
  7. Planetz (2:47)
  8. Hey Babe (4:24)
  9. Mister Eveready (6:07)
  10. Nulife (6:32)
  11. Interlude (1:23)
  12. Somebody (4:56)
  13. Club Soixante-Quinze (5:22)
  14. Supa Crush (4:44)
  15. Invisible (1:10)
  16. Cassius 99 [Remix - Radio Edit] (3:41)

met Donna Summer

17. Foxxy [DJ Tool Remix] * (7:23)
  18. Club 73 * (3:57)
  19. La Mouche [DJ Falcon Metal Mix] * (8:58)
  20. Feeling for You [Reveries Digitales Dreamix / Short Remix] * (5:16)
  21. Feeling for You [Cambridge Circus Mix] * (6:36)
totale tijdsduur: 1:06:22 (1:38:32)
Vond ik toen het net uit was erg amusant. Daar is niks meer van overgebleven. Het is een vervelend album geworden waar ik niet veel plezier meer aan beleef.
Dat heb je wel eens.

1999 blijft het toch altijd nog goed doen in mijn beleving.

avatar van T.O.
Vooral die radio edit. De (breakbeat-)albumversie vind ik een stuk minder.

avatar van John Doe
Ja de radio-edit is geweldig. Hoogtepunt is wel waar de track gaat haperen en vervolgens fenomenaal de voice-sample op de manier terugkomt waarmee het nummer begon, het geluid wordt dan heel mooi in de kiem gesmoord. De sterke bassline draagt dit nummer voor de rest in grote mate.

avatar van Djarune
1999 en feeling for you. De muziek daarna doet met helemaal niets!!

avatar van FunkyMonk
Djarune schreef:
1999 en feeling for you.

2 heerlijke nummertjes wel

Feeder
Leuk voor heel even, dat wel. Daar blijft het jammer genoeg dan ook bij.

avatar van FunkStar
1999 en Feeling For You zijn nog steeds even lekker als in 1999.
Ook La Mouche is erg goed!

dVTB
Aardig. De opvolger beviel me beter.

tuktak
cassius 1999! dikke classic.

Dwangbuis
De eerste twee nummers zijn bekend, en goed, daartussen zit nog wel wat dansbaars, maar helemaal uit m'n dak gaan lukt niet bepaald. Daarvoor zitten er te veel saaie tracks à la Foxxy en Planetz in.

avatar van Martijn Jonkers
Hoezo Foxxy een saaie track. Foxxy is absolute klasse. Meesterlijk, en elegant. Een streling van het oor. Toen ik het album voor het eerst hoorde vond ik dat meteen al de beste track. Het hele album is trouwens nog steeds lekker om te horen. Cassius heeft echt klasse.

avatar van nognooit
In 1999 was ik behoorlijk gek op de radio edit van 1999 en Feeling For You. Anno 2010 vind ik die nummers nog steeds wel vermakelijk, maar de rest? De rest is erg saai te noemen, met een enkele uitzondering.

Een schrale troost is het om te lezen dat ik niet de enige ben die het album zo ervaart.

Anno 2020 toch nog steeds een aantal echt klassiekers op dit album. Toegegeven, niet alles heeft de tijd even goed doorstaan. Maar La Mouche, damn wat een track. Moddervette house zoals we het nu eerlijk gezegd nog maar weinig horen.

avatar van Hans Brouwer
Martijn Jonkers schreef:
In 1999, toen "1991" uitkwam, heb ik diverse lovende recensies over het album gelezen. N.a.v. van die berichten heb ik het album gekocht. Wat Martijn schrijft is een waarheid als een koe. Het was, is en blijft een zeer aangenaam album.

avatar van Hans Brouwer
Hans Brouwer schreef:
In 1999, toen "1991" uitkwam....
Oeps, foutje! Moet natuurlijk zijn: In 1999, toen "1999" uitkwam..