Switchfoot - Oh! Gravity (2006)

3,68

Label: Columbia

1. Oh! Gravity. (2:30)
  2. American Dream (3:09)
  3. Dirty Second Hands (3:16)
  4. Awakening (4:08)
  5. Circles (4:06)
  6. Amateur Lovers (4:36)
  7. Faust, Midas, and Myself (3:51)
  8. Head over Heels (In This Life) (3:41)
  9. Yesterdays (4:04)
  10. Burn Out Bright (3:24)
  11. 4:12 (4:12)
  12. Let Your Love Be Strong (3:49)
12 BERICHTEN
avatar van Haveaniceday
geplaatst: 8 december 2006, 15:03 uur [permalink]
Ben benieuwd wat Switchfoot deze keer weer gaat maken! Was ook al zwaar onder de indruk van hun afgelopen 2 albums

avatar van Justinx

geplaatst: 27 december 2006, 20:19 uur [permalink]
Ben niet erg onder de indruk moet ik zeggen. Ja, het album bevat aardig goede nummers als bijvoorbeeld Yesterdays en Burn Out Bright, maar echt vernieuwend is dit natuurlijk nooit. De vraag is dat dan ook altijd nodig? Nee, zeker niet. Maar een nummer als Yesterdays lijkt wel erg pijnlijk op het Coldplay-repetoir.
Iedereen kan hier zijn eigen conclusie uit trekken, maar ik kan alvast zeggen dat ik niet sta te springen van deze release. Ten tweede kan je op een zekere hoogte invloeden gebruiken van andere bands, maar dit gaat soms wat ver

edejong
geplaatst: 28 december 2006, 07:45 uur [permalink]
ook een tegenvaller voor mij, zeker niet zo goed als het nog steeds sterke album The Beautiful Letdown..
2.5*

avatar van Haveaniceday
geplaatst: 29 december 2006, 09:51 uur [permalink]
Nee idd, ik vind em ook niet erg sterk tot nu toe. Hij begint wat mij betreft best aardig, maar na nummertje 4 is de lol er wel zo'n beetje af. Kzet wel in op 3*, kijken hoe het verloopt

geplaatst: 1 maart 2007, 14:47 uur [permalink]
whaa dit is zooon vet album echt heeeeel erg goed!!

avatar van Pellie
geplaatst: 13 april 2007, 15:23 uur [permalink]
Opnieuw een lekkere opvolger!

Faust, Midas, and Myself, Awakening, Burn Out Bright zijn de 3 sterkste platen van dit album en bij deze laatste gaan zelfs de voetjes even van de vloer.

Omdat de nummers veel van elkaar weg hebben kan ik wel voorstellen dat je het na 4 albums onderhand wel gehad hebt met deze band, maar bij deze band blijven de 'gelikte' songs goed vallen.

De aflsluitende plaat 'Let Your Love Be Strong' is een sterke afsluiter. Je kunt de aftitels hier rustig onder hangen

avatar van gameg
geplaatst: 23 mei 2007, 19:09 uur [permalink]
best leuk album begint heel sterk en eindigt minder maar dat maakt neij zoveel uit

3.5 sterren

avatar van Drie Banaan Kan
geplaatst: 26 mei 2007, 12:28 uur [permalink]
de meeste liedjes van deze cd maken dat ik even op de bank moet gaan zitten en dat ik even niks anders kan doen dan luisteren. ik vind alleen dat 'Let Your Love Be Strong' niet echt in het plaatje past.

naar mijn idee het beste album tot nu

4.0*

avatar van Drie Banaan Kan
geplaatst: 26 augustus 2007, 18:08 uur [permalink]
daar kom ik op terug, de vorige 2 zijn bij nader inzien toch wel beter... maar deze is daarom zeker niet slecht... ik heb deze cd bij toeval gekregen, ik was gelijk verkocht... maar nu zie ik in dat dat een beetje voorbarig was, die andere 2 cd's blijen je wat beter bij, ik heb de neiging om deze een beetje te vergeten (god moge het verhinderen). daarom verlaag ik hem halve ster.

geplaatst: 18 oktober 2008, 17:53 uur [permalink]
top album!

geplaatst: 31 oktober 2008, 16:25 uur [permalink]
Als groot Switchfoot fan, vond ik dit een beetje teleurstellend. Misschien komt dit wel doordat de vorige 2/3 wel erg goed waren. Ik vind het absoluut geen slecht album, maar geen topper. Ik kijk al uit naar hun volgende album!

Ravenous
geplaatst: 30 maart 2009, 20:59 uur [permalink]
Oh!Gravity is een erg lekker nummertje, zometeen de rest ook een checken.