Dion en Duvel - Whisky op de Aperotz (2006)

Uitgebracht in eigen beheer

12. Stabiele Factor
  13. GGD
  14. Dodelijk
Pauper
Geniaal, alleen jammer dat beats geript zijn en er oude zooi op staat.

avatar van luc011190
Waarvan is de beat van Dik Dikkie?

De sample is in ieder geval uit I'm Glad Your Mine van Al Green, want ik was juist in de omgekeerde weg aan het zoeken.
"In welk hiphopnummer zit die Al Green sample nou? "

avatar van levenvergeten
Erg leuk album! Heb nog niet alles goed beluisterd, maar als ik dat heb gedaan zal er waarschijnlijk wel een goede beoordeling uit komen, 3,5* of 4,0* gok ik.

Melle K

Eric B & Rakim - Mahogany

Bedankt

avatar van Timo710
Ik vind het juist vet om een echte mixtape te horen, geripte beats, het gebeurt vaak in Amerika, en ik vind het juist dope om eens een andere interpretatie van een beat te horen.

avatar van thomzi50
Zijn alle beats geript? Zoja, dan is de rol van Dion wel erg klein. En een andere vraag: wie kan me vertellen waarvan de oorspronkelijke beats komen?

avatar van thomzi50
De tweede helft van de nummers herken ik de oorspronkelijke beats vrijwel allemaal van, maar het eerste deel niet.

avatar van Timo710
Van het eerste deel weet ik alleen dat : Fok ze! Xit er in , gedaan is op de beat van TI -Why you wanna.

Gekkenhuis
Wel een leuke tape. Inderdaad leuk om Duvel over een o zo commerciele beat van van Why You Wanna te horen. Leuk voor één keer.

avatar van Timo710
Ik geef dit een 4, niet omdat het zoooooo dope is, maar omdat ik dit soort projecten vaker wil zien, en steun, Duvel geeft een oncommerciële spin aan een commerciele beat als Why You Wanna, maar ook aan Definition en andere, vaak anders gedraait door Dion.

avatar van thomzi50
Wie kan de lijst aanvullen?
3. T.I. - Why You Wanna
5. Eric B. & Rakim - Mahogany
10. Ik geloof Scarface - Ghetto Fabolous, maar weet het niet zeker.
11. Dead Prez - Mind Sex
12. Ik geloof zelf geproduceerd.
13. Blackstar - Re:Definition
14.

Verder herken ik vrijwel alle beats maar kan er telkens niet op komen waar ze vandaan komen. Wie helpt me.

Gekkenhuis
9. Necro feat. Sabac & Antwon Robinson - We fuck virgins
10. Ras Kass - Ghetto fabulous / Dre - Been there done that

avatar van pascal83
6. Een nummer van Salah Edin waar ik even de titel kwijt van ben.
8. Eigen productie
9. Eigen productie inderdaad
10. En 'I hate every monkey I see' komt uit de Simpsons (Planet of the Apes musical)

Oké bedankt Nog meer ?

avatar van kraumeltje
is deze ergens te beluisteren?

avatar van Sjoerd_
Je kan hem gratis downloaden op www.duvelduvel.com.

kraumeltje schreef:
is deze ergens te beluisteren?

Sterker nog. Je kunt deze cd legaal downloaden van de DuvelDuvel site.

avatar van kraumeltje
o ok bedankt gaak gelyk doen

avatar van Mr. Motchok
Kan iemand me vertellen hoe het orginele nummer heet van de beat op nr. 6 ?

avatar van Timo710
Track 6 is geproduceerd door HOTEL lees ik net...

Waarvan is de beat van Dik Dikkie?

Misschien een beetje heel erg laat, maar de beat Dik Dikkie Is van Massive Attack (Five Man Army)

avatar van Lukaz
De beats zijn wel op een erg simpele manier geript inderdaad, toch moet ik zeggen dat ik het wel echt een heerlijke verzameling van nummers vind. Duvel flowt echt heerlijk weg. Ik heb dit album destijds ook gratis gedownload en luister hem nog regelmatig.

Wat is "Fok ze! Xit erin" toch een heerlijk nummer zeg!!

is hij nog te koop?

avatar van pascal83
Nieuw werk van Dion met onder andere Jawat in een dubstep sausje.

avatar van KILLERBEE99
een aardige plaat, zitten een paar hele mooie nummers tussen... Maar net zoals de andere albums komt het niet hoger dan een 3. Wat ik vaak vind dat de helft op de album mooi vind maar de andere helft niet.

Iemand een idee of dodelijk een eigen productie is?

Van wie is de muziek op de intro?