Eyehategod - Take as Needed for Pain (1993)

Label: Century Media

1. Blank (7:10)
  2. Sister Fucker, Pt. 1 (2:13)
  3. Shop Lift (3:17)
  4. White Nigger (3:56)
  5. 30$ Bag (2:51)
  6. Disturbance (7:01)
  7. Take as Needed for Pain (6:09)
  8. Sister Fucker, Pt. 2 (2:39)
  9. Crimes Against Skin (6:49)
  10. Kill Your Boss (4:16)
  11. Who Gave Her the Roses (2:00)
  12. Laugh It Off (1:33)
avatar van Schizophrenia
Ik weet niet wat ik van dit album moet vinden.
Ik kan gewoon niet aan het geluid wennen

bennerd
Wat een heerlijk bruut geweld is dit! Geen idee waarom ik deze band zo lang genegeerd heb, maar dit past precies in mijn straatje. Nihilisme ten top.

avatar van Kronos
Nihilisme ten top? Vraag me af wat dat moet voorstellen met zo'n vaag begrip. Eigenlijk denk ik spontaan aan deze watjes uit Fargo.

Zonet dit album weer eens gedraaid.

Black Sabbath riffs maar dan waar alle fut uit is en steeds hetzelfde schreeuwerige geklaag eroverheen. Dat de nummers maar weinig voorstellen zal ook wel nihilistisch zijn.

Zeer middelmatig allemaal. Ik doe er nog een half sterretje af.

bennerd
Jij vindt het saai en middelmatig, dus ik zat inderdaad fout met dat nihilisme. Sorry Kronos, ik zal het niet meer doen!

Even serieuzer: ik snap dat je het niet trekt, maar die riffs zijn niet bepaald 'futloze Black Sabbath'-riffs. Daarvoor is Black Sabbath te vrolijk. De productie doet dit album eigenlijk geen recht, maar de riffs komen bij mij aan als een mokerhamer. Duidelijk veel en veel zwaarder dan BS, met een ziekelijk negatief sfeertje errond en de nodige hardcore-tempo's en breakdowns. De zang vind ik fantastisch. Voor mij is het ook 'steeds hetzelfde schreeuwerige geklaag', maar dat geeft de muziek imo echt iets extra.

Nihilisme? Er zullen vast andere filosofische definities van bestaan dan diegene die ik voor ogen heb, maar deze plaat is één en al immorele, depressieve en mensenhatende negativiteit zonder een sprankeltje hoop.

bennerd schreef:

Wat een rare reactie. Nihilistische humor?

bennerd schreef:

Gewoon een depressief plaatje dus.

avatar van Kronos
Mijn cd (kopen, iemand?), op Century Media (gelimiteerde heruitgave 3000 stuks) heeft overigens nog 6 doodsaaie bonusnummers.

Kronos schreef:

Wat een rare reactie. Nihilistische humor?

Oh neen, ik merk nu dat ik je bericht helemaal verkeerd opgevat heb. Dan slaat die reactie nergens op, mijn excuses

avatar van Kronos
Geen probleem. Niet meer doen hoor.

Ik probeer

avatar van Lau1986
Wat een heerlijke plaatje is dit zeg. Vooral die riffs! Heerlijk zwaar en dan die maniakale vocalen erover, heerlijk!

avatar van Juul1998B
Hele loome, heftige shit zeg. Af en toe slaat het wat door in de zang wat zonde is.
Zeker wel een unieke luistertrip gehad zeg, jeez.
Hangt tussen 3* en 3,5 en ik begin maar bij 3*
Geen plaat die ik elke dag opzet maar bij momenten grijpt het me wel echt.