Tom Russell - Indians Cowboys Horses Dogs (2004)

Folk
Label: Hightone

1. Tonight We Ride (3:26)
  2. Seven Curses (5:00)
  3. El Paso (5:38)
  4. All This Way for the Short Ride (3:36)
  5. Bucking Horse Moon (4:01)
  6. Lily, Rosemary and the Jack of Hearts (9:44)
  7. No Telling (4:11)
  8. Bacon Rind, Chief Seattle, the Ballad of Ira Hayes (5:57)
  9. Old Blue (5:29)
  10. East Texas Red (5:01)
  11. The Ballad of Edward Abbey (4:36)
  12. Little Blue Horse (3:10)
avatar van Tonio
De titel dekt de lading volledig: allemaal sterk verhalende songs over deze onderwerpen. Centraal staan de twee Dylan-covers: Lily, Rosemary and the Jack of Hearts krijgt hier de uitvoering die het verdient, en wie speelt och die fantastische gitaarpartij in het door Dylan (en anderen) weinig gespeelde Seven Curses?

Maar in het vertellen van geweldige verhalen komt Tom Russell toch erg dicht in de buurt van de meester (Dylan) zelf. Luister bijvoorbeeld maar eens naar het verhaal van El Paso en The Ballad of Edward Abbey.

Hoe kan het toch dat zo'n geweldige muzikant met een fantastisch oeuvre zo weinig aandacht op MM krijgt? Onbegrijpelijk ...

avatar van potjandosie
Tonio schreef:

Tja waar ligt dat aan? in 17 jaar tijd 9 stemmen voor dit album. de tijdgeest? las ergens afgelopen weekend 50 a 60.000 mensen bij het Decibel Outdoor festival event (hardstyl, dance) in Hilvarenbeek. neem aan voornamelijk jonge muziekliefhebbers. het is ze gegund, maar zulke mensen zullen geen interesse hebben voor Tom Russell en aanverwante muziek. zijn de 53.000 gebruikers van MuMe allemaal mensen met een account of is dat incl. bezoekers? daar moeten toch meer liefhebbers onder zitten lijkt mij. wat betreft Tom Russell heb ik inmiddels 12 albums van de 29 reguliere albums die hij heeft gemaakt. die 29 zijn incl. 2 met Patricia Hardin, 2 met Barrence Whitfield en 5 met de TR Band. wil me graag verder verdiepen in 's mans rijke oeuvre. ben van plan de reis te vervolgen naar "Borderland". benieuwd wat ik daar zal aantreffen. vermoedelijk gaat de reis daarna door naar deze "Indians Cowboys Horses Dogs".

avatar van Tonio
Durf te wedden dat zowel Borderland als deze Indians Cowboys Horses Dogs je zeker zullen gaan bevallen.

Toevallig dit laatste album vanmiddag weer beluisterd.

Fijn om te horen dat er toch nog liefhebbers van Tom Russell zijn.