Void Settler / Labyrinth - Amphibious Lemonade Strangling (2003)

Alternatieve titel: Deceive the World to Rule the Planet

Electronic / Dance
Label: The Third Movement

1. Void Settler - Augmented Morbid Plane Rehearsal (6:39)
  2. Void Settler - Proceed Manually (4:51)
  3. Void Settler - Another Particle Accelerator Starts Reminiscing About Lost Glory (5:38)
  4. Void Settler - Illicit Angst (5:28)
  5. Void Settler - Amphibious Lemonade Strangling (5:42)
  6. Void Settler - Flabby Context Backache Tourist (4:49)
  7. Labyrinth - The Beginning (Lands Lost Who Rule This World) (0:53)
  8. Labyrinth - Demise of the Living / Departure of the Dead (6:51)
  9. Labyrinth - Interval (0:30)
  10. Labyrinth - Miners Worship the Darkness Embedding Their Soul (6:48)
  11. Labyrinth - Interval (0:31)
  12. Labyrinth - MC Hammer's Local Crud Machine (4:27)
  13. Labyrinth - The End (Aggravated Shoeshine Assault) (0:28)
  14. Labyrinth - Indelible Tranquil Stairway from Looped Mustard Fabric (6:08)
avatar van tovenaar
Peaky was weer énorm gezellig aan het beuken. Hoe kan het toch dat iedereen altijd com-pleet losgaat als hij draait. Wat een charisma heeft die vent .

avatar van Goodfella
Eén van de weinige foto's van Neerlands beste en meest verfrissende electronicaproducer

avatar van Dr-Gonzo
Ik raak meer en meer verliefd op die eerste zes nummers. Met name Proceed Manually heeft een ongekende power (en een tamelijk terechte afsluitende voicesample )
Rest mij niets anders dan mijn score te verhogen naar het maximum --> 5* dus

gaat dit ooit nog op cd verschijnen trouwens, of zal ik voor t eerst op jacht moeten gaan naar een LP/12"?

avatar van Goodfella
Ik denk het niet. Er schijnen echter wel plannen te zijn om z'n volgende release op cd uit te brengen. Het abstracte werk in ieder geval, want er zal ongetwijfeld ook een 12'' met het nodige beukwerk verschijnen.

DwarreI
Void is gewoon de IDM heer en meester.

DwarreI
Nou ja, IDM hardcore heer en meester dan.

avatar van SilverGun
Ik was eerder niet echt bekend met dit soort muziek. Inhoudsloos gebeuk voor agressieve personen in trainingsjacks, was m'n vooroordeel over alles wat in het electronic genre viel. Maar dit is zoveel meer dan dat. Meesterlijk knip-, plak- en knutselwerk met heerlijk volle en abstracte samples. Zo lomp en subtiel tegelijk. Ik zal nooit uitsluitend naar dit soort platen kunnen luisteren, daar ontbreken de emoties en de samenhang voor, maar het blijft een geweldige ontdekking. Inmiddels Liminal Space van Xanopticon besteld. Zal wel niet voor niets Onderhond's top10 aanvoeren

avatar van Nubis
0,5
Ik denk: dit is leuk. Dus ik downloaden.. maar het tegendeel is waar.

Ik snap wérkelijk niet hoe mensen hier naar kunnen luisteren. Wat een herrie!
Er zitten alleen héle zeldzame enigszins okee-stukjes in ('Demise of the..').

Ik las net toevallig iets wat Onderhond zei bij het album 'No Roots' van Faithless. Het was iets in de trant van dat het volgens hem muziek was waardoor je wel met dingen kunt smijten?
Nou, dat heb ik dus hiermee. En volgens mij ben ik niet de enige.
Feit is denk ik dat bijna niemand die dit afschuwelijk vind erop stemt omdat ze het niet kennen.

Ongelooflijk zeg..

avatar van Onderhond
Nubis schreef:
Ik denk: dit is leuk.

Ik denk: hoe kom je erbij. Het belletje zou toch al gerinkeld moeten hebben toen je merkte dat dit nog nooit de top 40 gehaald had.

hahahaha

avatar van Nubis
0,5
Onderhond schreef:

DwarreI
Laatst maar weer eens helemaal beluisterd, blijft geweldig

avatar van wouter8
Ik ben het helemaal met Nubis eens. Hier is gewoon niet naar te luisteren en het hoge gemiddelde wat er gescoord wordt is alleen te danken aan het feit dat mensen dit (gelukkig) niet kennen of er de moeite niet voor nemen om te stemmen. Ik moet wel toegeven dat de mensen die dit geweldig vinden wel teminste niet achter iedereen aanlopen en origineel zijn. Het is niet de makkelijkste muziek. Daarom heb ik hier dan ook diep respect voor.

avatar van SilverGun
Het is niet de makkelijkste muziek.

Het steekt wel ingenieus in elkaar en de details en variaties in ritmes zijn vrij complex, maar dat houdt de muziek alleen maar interessant en niet persé moeilijk om te beluisteren.

avatar van wouter8
Nee, maar ik bedoel ook dat het niet zomaar een achtergrond muziekje is. En wat betreft die details, luister eens naar Dream Theater. Dat is echt ingenieus en complex dit valt best mee.

Sietse
het verschil echter met Dream Theater is dat zij moeilijk doen om het moeilijk doen. Het is geen techniek ten behoeve van de muziek, maar muziek ten behoeve van de techniek. Met andere woorden, geneuzel.

LET WEL!!!! ik ben hier helemaal geen liefhebber van.

avatar van wouter8
Ja die kritiek had ik al verwacht, toch vind ik dat dit altijd een beetje opgeblazen wordt. Kijk hun laatste albums zijn inderdaad een beetje zo maar de oude albums helemaal niet. Ik persoonlijk vind zelfs dat alleen Scenes from a memory part 2 en falling into infinity een beetje over de top zijn.

Sietse
ik vind het bij de oudste die ik heb gehoord (jaar of 8 a 9 terug ofzo) al verschrikkelijk geneuzel. Ik heb wat vrienden die er toen al veel naar luisterden en nog steeds...verschrikkelijk gewoon...totaal emotieloze en passieloze muziek.

Dan zit er in dit toch meer gevoel, hoe verschrikkelijk ik het ook vind.

avatar van wouter8
Scenes from a memory is van acht 8 jaar geleden...
Maar daarvoor werd er ook nog muziek gemaakt en die beste cd van hun komt uit 92

jkbb
Beukmuziek, nooit verwacht er iets in te vinden wat me aanspreekt, maar Void Settler bewijst dat het wel degelijk kan.

En dat verschil in de rest zit 'm in wat er om die dikke bas heen gebeurd: de stuk voor stuk geniale en passende samples, ambient-waves en allerlei geknisper en gescheur. Augmented Morbid Plane Rehearsel is bijvoorbeeld een track die deze factoren perfect mengt. Brute track dat!

Maar alsof het niets is volgt er op de helft een drastische wending, en brengt VS meer diepgang via prachtige uitgesponnen nummers waarin prachtige, heldere en angstaanjagend mooi ambient-waves de overhand nemen over rustigere maar nog altijd zeer interessante en spannende beats. Al gauw doemen de grauwe toekomstbeelden weer op zonder plaats voor ook maar een schrijntje menselijkheid. Het laatste nummer is de enige waarin deze is te vinden. Een track die de bruutheid van het eerste deel perfect mengt met prachtige en warme ambient-waves. Een perfecte afsluiter van een briljant album.

avatar van rubuh
Huh? Heb ik dit 3* gegeven? Zeker een keer gedaan toen ik een periode vooral hele lieve folk luisterde? Echt wel 4* waard.

avatar van vork666
Bij vlagen erg vervelende beukplaat met schaarse leuke momenten. Niet iets waar ik heel erg blij mee ben.

avatar van vork666
Uiteindelijk toch een dikke voldoende voor deze plaat en hoe dan ook is Demise et cetera echt een fantastisch duister nummer. Wát een ongelooflijk mooie synthmelodieën.

avatar van rien
Vette plaat! Deze nog op vinyl liggen

Mr.Bungle
Erg vervelende plaat,op een bepaald moment werd ik er niet goed van en trok met geweld mijn earplugs uit,zo zie je maar weer dat niet iedere vondst op MM een goede is.
Dit is gewoonweg gebeuk met hier en daar wat vocal effects en wat crispy waves.
Vooral om een hoofdpijn in development uit te laten groeien tot een gruwelijke migraine.
Werd er niet blij van,had er eerlijk gezegd veel van verwacht.
Niet dus.

Thekillers87327
Album beluisterd na wat positieve comments.
Wat een herrie!
Het lijkt wel puur ruis..
Kan hier niets anders van maken dan 1 ster.
Niks voor mij, dat is wel duidelijk

Is dit hardstyle, techno? of een beetje van alles?

Misschien wel leuke muziek om drugs op te doen en op te gaan trippen