Umek - The X EP (2001)

2. Detozex
  3. Gatex
  4. Zadiox
avatar van John Doe
Gatex is het beste nummer dat op een x eindigt, een van m'n lievelingsnummers. Alleen de Dj Montana remix daarvan is beter.

avatar van brooklyn
Al die remixen zijn pure verkrachting van het orgineel
Brotax op de B-kant is ook geweldig!

avatar van tovenaar
Vind ik ook (van die remixen)! Het hoort zoals het origineel te zijn... zonder beats. Dat is juist de pure kracht van het nummer. Al die remixen gooien er (begrijpelijk als je een remix wil maken van Gatex) beats bij en dan kan het automatisch al niet meer tippen aan het origineel.

avatar van John Doe
Zeker vaak, maar het kan juist zo zijn dat het nummer aanzienlijk wordt verbeterd door wat kleine veranderingen en een goede beat eronder. Dat het nummer door de remix in het jasje wordt gestoken waarin het pas echt goed tot z'n recht komt.