Peter Wolf - Sleepless (2002)

Roots
Label: Artemis

1. Growin' Pain (3:12)
  2. Nothing But the Wheel (4:34)
  3. A Lot of Good Ones Gone (3:33)
  4. Never Like This Before (3:21)
  5. Run Silent, Run Deep (4:13)
  6. Homework (2:39)
  7. Five O'Clock Angel (3:00)
  8. Hey Jordan (3:03)
  9. Too Close Together (2:24)
  10. Some Things You Don't Want to Know (2:31)
  11. Oh Marianne (4:19)
  12. Sleepless (4:06)
avatar van Floater
Hoewel de nummers behoorlijk variëren in stijl vormen ze wel degelijk een eenheid en is Amerikaanse rootsmuziek de grote gemene deler. Werkelijk ieder nummer is een schot in de roos. Eén van de beste platen die ik de laatste jaren heb gehoord.

Peter Wolf, voormalig voorman van J Geils Band heeft hier vele bekenden samenbracht, zoals Mick Jagger, Keith Richards, Steve Earle en ongeveer de complete begeleidingsband van Bob Dylan.

Als je van The Stones, Tom Waits, Van Morrison en Bob Dylan houdt dan zul je je hier waarschijnlijk geen buil aan vallen.

Nothing But the Wheel (prima in de auto!) A Lot of Good Ones Gone en Five O'Clock Angel zijn slechts enkele van de vele hoogtepunten.

avatar van Fairy Feller
Heb eigenlijk niets toe te voegen aan boven staande, behalve dat ie mi ook nog eens goed opgenomen is.

avatar van iggy
Prima cd van peter. Lekkere in het gehoor liggende sterke nummers. Uitstekend gezongen vol passie. Volgens mij hebben vele muziek liefhebbers geen weet van deze cd gezien het aantal stemmen hier. Jammer hoor! Deze cd verdiend beter en meer kopen dat ding

avatar van vin13
Ik ken alleen Nothing but the wheel en too close together. Als deze nrs. staan voor de rest van de plaat dan zit het wel goed. Een Stones en Dylanliefhebber.

avatar van iggy
Er staan zelfs heel wat betere nummers op Vin 13.