Bob Marley & The Wailers - Chant Down Babylon (1999)

Jamaica / Verenigde Staten
Reggae / Hip-Hop
Label: Tuff Gong

1. No More Trouble (4:53)

met Erykah Badu

2. Rebel Music (3:32)

met Krayzie Bone

3. Johnny Was (4:21)

met Guru

4. Concrete Jungle (4:15)

met Rakim

5. Rastaman Chant (4:20)

met Busta Rhymes en Flipmode Squad

6. Guiltiness (3:55)

met Lost Boyz

7. Turn Your Lights Down Low (5:49)

met Lauryn Hill

8. Jammin' (4:11)

met MC Lyte

9. Kinky Reggae (3:55)

met The Ghetto Youths Crew en The Marley Brothers

10. Roots, Rock, Reggae (4:07)

met Steven Tyler

11. Survival A.K.A. Black Survivors (3:53)

met Chuck D

12. Burnin' and Lootin' (4:53)

met Black Thought en The Roots

avatar van misja82
Uiteraard worden de nummers van Bob Marley er niet beter van als je er een of andere rapper doorheen laat praten.
Maar als je dit album beluisterd zonder de intentie om een reggae/bob marley album te willen beluisteren is het nog best een aardig plaatje dit.

avatar van MAS
MAS
Opzich leuk maar eigenlijk is deze plaat overbodig. De artiesten die meewerken zijn niet slecht maar het niveau van Bob Marley & The Wailers zelf wordt bijna nergens gehaald.

avatar van Jorge-E
Wow, een liedje met Krayzie Bone!
En het is goed.

avatar van Gniuz
Ik snap dat negatieve gezeik nooit zo wanneer er een remixplaatje verschijnt. Het idee is niet om een oorspronkelijke plaat te verbeteren, en wanneer dat dan ook niet gebeurt, dan is deze plaat ook niet overbodig. Ten eerste laat het mensen op een andere manier kennis maken met Bob Marley & The Wailers, ten tweede is het gewoon een lekker plaatje om naar te luisteren.

Dit album heb ik al 20 jaar in jaarlijkse zomer rotatie. *ouwe lul altert
Het is samen met de eerste 2 Postmen albums en Distant Relatives van Nas en Damien Marley
wat mij betreft een voorbeeld van een perfect geslaagde fusion van hiphop en reggae.
De productie op dit album door de Marley brothers is gewoon ijzersterk. De bijdragen van Lauryn Hill, Guru, MC Lyte en Black Thought springen er wat mij betreft uit.
Het concept leent zich voor kitscherigheid en heiligschennis, maar het blijft daar ver vandaan.