MC Honky - I Am the Messiah (2003)

Alternatieve titel: This Is MC Honky!

Dance / Rock
Label: Unique

1. Sonnet No. 3 (Like a Duck) (4:25)
  2. Hung Up (3:41)
  3. The Object (3:20)
  4. A Good Day to Be You (3:40)

met Koool G Murder

5. Baby Elephnat Rock-a-Bye (4:28)
  6. What a Bringdown (3:50)
  7. Only a Rose, Pt. 1 (2:25)
  8. My Bad Seed (3:36)
  9. The Devil Went Down to Silverlake (3:29)
  10. Soft Velvety 'Fer (3:53)

met Li'l Fer

11. The Baby That Was You (3:44)
  12. 3 Turntables & 2 Microphones (4:10)
  13. Only a Rose, Pt. 2 (2:00)
  14. The Object [Unplugged] * (3:25)
  15. What a Bringdown [Unplugged] * (3:51)
  16. Hung Up [Unplugged] * (4:05)
avatar van Bert Wasbeer
Solowerk van E, een tussendoortje waar hij iets meer van zijn hiphop/dance-kant laat zijn (critici zeggen nu Beck-kloonkant).
al met al niet vervelend maar koop dit niet tenzij je echt Alles van Eels en E wil hebben. Clip van Sonnet no 3 was trouwens erg grappig

NB de Honky schijnt een Amerikaanse square-dance te zijn.
dus E = MC square

avatar van dennisversteeg
Natuurlijk is dit gewoon een tussendoortje van E van de Eels. Het is een grappige, gevarieerde mix van lounge-pop en funky beats met hilarische samples.

Het album wordt wat langdradig na een tijdje, maar het blijft een leuke rarirteit.

-dennis-

avatar van Anthony72
Jammer dat er nooit een tweede MC Honkey is verschenen, ik draai deze nog zeer regelmatig.
Vooral 3 turntables en Soft velvety fer vind ik hilarisch.