Anticon Presents Music for the Advancement of Hip Hop (1999)

Label: Anticon

1. DJ Signify en DJ Mayonnaise - Propaganda (Intro) (1:36)
  2. Deep Puddle Dynamics - Rainmen (5:04)
  3. Buck 65 - Untitled (3:11)
  4. Interlude #1 (1:50)
  5. Slug, Eyedea en Sole - Savior (5:54)
  6. Themselves - It's Them (5:57)
  7. Interlude #2 (0:41)
  8. Alias - Divine Disappointment (4:02)
  9. DJ Signify - Meditations (3:37)
  10. Sole en Doseone - Human Races the Tortoise (5:25)
  11. Mr. Skurge - My Little Habit (2:22)
  12. Slug - Nothing But Sunshine (4:53)
  13. Interlude #3 (0:55)
  14. Sole en Moodswing9 - Martyr Theme Song (4:42)
  15. 6.2 - Simulated Snow (3:34)
  16. Interlude #4 (0:58)
  17. Buck 65, Sole, Circus en 6.2 - Holy Shit! (6:14)
  18. The Pedestrian - Bright Moments (3:05)
avatar van BoordAppel
Als ik het zo allemaal lees op AMG dan doen de Anticon artiesten vooral apart om het apart doen. Beetje jammer, maar ik moet dit maar eens gaan checken.

Anticon, ik ben er niet zo kapot van, en zeker niet van Dose One. Er staan hier wel wat aardige nummers op, hij is iig beter dan Giga Single.

avatar van Elohim
Het is een soort van mixtape, en dat merk je duidelijk. Afgezien van dat is dit heeeerlijk! Een track met Slug, Eyedea en Sole eind jaren '90? Dat zijn fantasiesamenwerkingen voor mij. Dit is een compilatie van Anticon's finest in hun hoogtijdagen. Producties zijn heerlijk (Martyr theme song, bijvoorbeeld), en de MCs zijn zeer op dreef!

Pareltje dit.

avatar van niels94
Elohim schreef:

Precies.

Die samenwerking tussen Sole en Doseone is trouwens ook goud.

Dit behoort tot het beste materiaal van Anticon, zo te horen. De projecten die uiteindelijk uitkwamen op dit label waren soms ietwat wisselvallig, maar hier lijken de rappers uitstekend gefocust en zijn de beats, zoals hierboven al gezegd, erg tof. Alleen Simulated Snow en Bright Moments vind ik matig, dat is het enige jammere.

Wat betreft het apart doen om het apart doen: dat kun je van bepaalde Anticon-projecten best zeggen inderdaad, maar juist de muziek hierop is nog relatief conventioneel. Denk dat jij dit best zou kunnen waarderen, BoordAppel. Check deze track bijvoorbeeld eens.

avatar van BoordAppel
Ik heb sinds 2004 (!) wel meer van anticon gehoord en ik kan het zeker waarderen. Die track klonk ook wel lekker, zal dit album nog eens een keer opsnorren.