The Idle Race - Idle Race (1969)

Label: Liberty

1. Come with Me (2:45)
  2. Sea of Dreams (3:13)
  3. Going Home (3:44)
  4. Reminds Me of You (2:54)
  5. Mr. Crow and Sir Norman (3:17)
  6. Please No More Sad Songs (3:20)
  7. Girl at the Window (3:44)
  8. Big Chief Woolley Bosher (5:15)
  9. Someone Knocking (2:56)
  10. A Better Life (The Weatherman Knows) (2:45)
  11. Hurry Up John (3:33)
avatar van muziekobsessie
niet zo sterk als voorgaande debuut album wat echt als een donderslag binnenkwam bij mij, toch staan hier ook nog prachtnummers op als please no more sad songs. Door idle race besef ik pas wat een talent lynne was en wat een zanger ook. Heb bbc liveopnames gehoord van deze nummers die live net zo goed werden gezongen. 3e album is al zonder lynne en gelijk stuk minder goed ofcourse

avatar van Tony
Jeff Lynne zonder bril, komt dat zien...

avatar van Mssr Renard
Dit is gewoon proto-ELO. Erg lekkere en luchtige sixtiespop ala Beatles, welke dan weer gequote worden in het nummer Girl at the Window.

Big Chief Woolley Bosher vind ik wel duidelijk de minste song hier.