Elkie Brooks - Pearls II (1982)

Label: A&M

1. Going Back (4:30)
  2. Our Love (3:50)
  3. Gasoline Alley (3:40)
  4. I Just Can't Go On (4:11)
  5. Too Much Between Us (3:14)
  6. Don't Stop (3:16)
  7. Giving You Hope (3:03)
  8. Money (4:48)
  9. Night's in White Satin (4:41)
  10. Loving Arms (3:00)
  11. Will You Write Me a Song (4:51)
avatar van Madjack71
Elkie Brooks doet het niet zo goed qua berichten en stemmen hier op mume. Maar goed, ook ik ken alleen Pearls a Singer van haar en dan ook nog maar omdat ik die onlangs weer toevallig eens hoorde en het om haar bleek te gaan.
Toch draait ze blijkbaar al een gehele tijd mee en heeft ze een gruis in haar stem, dat het de vrouwelijke variant van Rod Stewart zou kunnen zijn.
Op dit Pearls II -het zijn er totaal 3-, staan best wel een aantal aardige liedjes, volgens mij zijn het zowat allemaal covers, die i.c.m. haar stem leuk zijn om te luisteren; Gasoline Alley is daar een van.
Maar er staan ook een aantal draken van covers op; Don't Stop van Fleetwood Mac, Money van Pink Floyd en Nights in White Satin van Moody Blues, had ze beter van af kunnen blijven. Dat zijn zulke grote, goede klassiekers, dat het alleen maar minder kan worden. Die nummers zijn niet alleen gebaat bij een goede stem, die ze dan wel heeft, maar ook door een sterke muzikale artistieke ondersteuning en die ontbreekt ten zeerste.
Will You Write Me a Song past veel beter en misschien is dat ook wel een cover, maar dan een die minder opvalt en daardoor dus ook meer eigen gemaakt kan worden.
Geen slecht album, maar ook niet memorabel.