Busdriver - RoadKillOvercoat (2007)

Hip-Hop / Avant-Garde
Label: Epitaph

1. Casting Agents and Cowgirls (3:17)
  2. Less Yes's, More No's (4:21)
  3. Kill Your Employer (Recreational Paranoia Is the Sport of Now) (3:49)
  4. Ethereal Driftwood (3:43)
  5. Secret Skin (3:28)
  6. Sun Shower (4:08)
  7. Go Slow (3:06)

met Bianca Casady

8. The Troglodyte Wins (3:22)
  9. Pompous Posies! You're Party's No Fun (3:10)
  10. (Bloody Paw on the) Kill Floor (3:12)
  11. Mr. Mistake (Bested by the Whisper Chasm) (4:02)
  12. Dream Catcher's Mitt (3:43)
Pauper
De nieuwe van Busdriver, ik ben benieuwd.

hij is al gelekt

Pauper
Osiris Apis schreef:
hij is al gelekt

Oke dope, had op MySpace al wel wat gehoord, ga 't snel even beluisteren

Edit/: Binnen, en geluistert, zoals je mag verwachten van Busdriver weer belachelijke flow en rhymes (soort van mislukte Twista meets Dizzee Rascal). Maar dat is niet zozeer het geen wat mij aantrekt tot zijn muziek dat heeft namelijk meer met de productie te maken die ook hier wel weer (dik) in orde.

Gelukkig zijn er ook nog openingen waar deze wat meer tot z'n recht komt omdat Busdriver over het algemeen weinig verses heeft, daarnaast staan er nog wat kalme nummers op zoals ("hoe toepasselijk") Go Slow, Dream Catcher’s Mitt en The Troglodyte Wins.

3* (onder voorbehoud van wijzigingen )

avatar van BoordAppel
Mijn favoriete Buschauffeur is weer terug met een gezellige plaat. Wappie flow en dito accent ontbreken niet en ook de aparte hyperactieve beats zijn weer van de partij. De producers hebben echter dit keer wel hun ritalin ingenomen want het is allemaal net wat minder apart dan Fear of a Black Tangent. Het enthousiasme is gelukkig gebleven.

avatar van Sammy
Ik heb de plaat eens beluisterd op 3voor12, omdat het uitgebracht is op het Epitaph label, waar nog wel eens aardige emo/hardcore/punk-releases op uitkomen...Maar dit is toch even iets heel anders. Toch kan ik hier zeer goed naar luisteren. Weinig verstand van hiphop, maar dit klinkt goed fris, grappig en springerig.

avatar van Osiris Apis
Ik zal hem eens luisteren in 'de luisterpaal'.

avatar van Osiris Apis
Ik vind het album lekker wegluisteren. En de refreinen die Busdriver zingt, zijn prima.

Bij zijn vorige albums had ik meer moeite om het uit te luisteren, door zijn stijl. Maar bij deze dus geen last van.

Goed begin voor 2007.

avatar van Conway Twitty
Hier en daar leuk geproduceerd, maar een erg vervelende MC.

avatar van Koenr
BoordAppel schreef:
gezellige plaat.

Dat is ook de eerste omschrijving die in mij opkomt. Leuke hip-hop dit, luistert erg lekker weg.

BoordAppel schreef:

Ga ik daar maar eens achteraan, ben best benieuwd nu.

Leuk album, voorlopig een ruime 3,0*.

avatar van Osiris Apis
De producties van Boom Bip en Nobody zijn erg goed en orgineel met een electronic inslag.

Ik vind Busdriver over het algemeen wel slecht te verstaan. Meestal versta ik gedeelte. Ik versta hem al helemaal niet als zijn flow heel snel is.

En 'Sunshower' zo gewoon een dance nummer kunnen zijn.
Het nummer ' Go Slow' vind ik minder, qua productie en omdat er alleen gezongen wordt in dat nummer.

3.5*

avatar van Chrisseh
Ik luister 'm nu, en vind 'm tot nu toe wel chill. Sunshower vind ik een erg lekker lied, het is nu niet per sé een hip-hop lied. Maar dat maakt niet uit.

Ben niet bekend met z'n vorige werk, maar tot nu toe vind ik dit wel een lekkere plaat.

avatar van waxs
Toevallig zag ik gisteren nog op 3voor12 een optreden van CocoRosie, vandaar dat ik Bianca Casady nog herkende toen ik deze vandaag luisterde.

avatar van Osiris Apis
Oh, is zij daar van. Wel cool dat de muziek van CocoRosie ook hiphop invloeden bevat.

JustaRascal
Dat nummer met het zusje van Cocorosie is echt vet.

avatar van Osiris Apis
Voortaan is er een 'Busdriver dag' in Pennsylvania.

avatar van Koenr