The Electric Prunes - Release of an Oath (1968)

Label: Reprise

1. Kol Nidre (4:14)
  2. Holy Are You (4:05)
  3. General Confessional (4:15)
  4. Individual Confessional (2:10)
  5. Our Father, Our King (3:10)
  6. The Adoration (3:48)
  7. Closing Hymn (2:53)
Benno
Ik zag dat dit al wel besproken staat bij Mass In F Minor (andere plaat onder de noemer "The Electric Prunes") maar niet hier. Deze plaat is opgenomen toen de eigenlijke band al uit elkaar was door David Axelrod. Deze plaat beschouw ik als de op één na beste plaat onder deze naam (het debuut vind ik de beste).

Dit is een typische Axelrod: een combinatie van kerkmuziek (of vroege prog, hoe u het wilt noemen) en psychedelica die soms zelfs een scherp randje heeft.

Rene1979
Ik vind het geheel zelfs wat Funky en Soulvol overkomen. Fijne plaat toch wel. Zou niet dit niet direct en met haast in de collectie hoeven maar tof is het wel.

avatar van tee
tee
Een van mijn eerste lp's die gekocht heb. Na vele jaren weer eens gedraaid en is nog steeds bijzonder (goed) iets bij de inhuldiging van onze prinsje WA?

avatar van wizard
Een opmerkelijke combinatie van psychedelische en stichtelijke muziek, opgenomen door een band die eigenlijk helemaal uit sessiemuzikanten bestond. Als ik wikipedia goed begrepen heb, konden The Electric Prunes het door Axelrod geschreven materiaal namelijk niet spelen. Te complex.
Voor de teksten luister ik dit niet, muzikaal wil dit album helaas ook niet echt gaan leven voor me. Ik kom niet zo goed voorbij het orgel/keyboard en de wat te gedragen zang.

Drie sterren derhalve aangezien het een interessant experiment is, dat niet slecht uitgevoerd is.

avatar van Supersid
Erg gecharmeerd door dit plaatje, ondertussen al tot viersterrenstatus geraakt...

avatar van Toon1
Dit zijn niet de echte Prunes, en toegegeven het klinkt erg gedateerd, maar ik vind dit een fantastische plaat. Stijgt met iedere luisterbeurt steeds meer in mijn achting. Nu naar 4.5*.