John B. Sebastian - John B. Sebastian (1970)

Folk / Rock
Label: MGM

1. Red-Eye Express (2:53)
  2. She's a Lady (1:43)
  3. What She Thinks About (3:00)
  4. Magical Connection (2:46)
  5. You're a Big Boy Now (2:46)
  6. Rainbows All over Your Blues (2:26)
  7. How Have You Been (4:07)
  8. Baby, Don't Ya Get Crazy (2:56)
  9. The Room Nobody Lives In (3:10)
  10. Fa-Fana-Fa (2:43)
  11. I Had a Dream (2:42)
avatar van Jupilerman
Zalig die man,ken hem enkel van de film Woodstock.Zijn CD's tja,nauwelijks te vinden

Stijn_Slayer
Inderdaad, ik dacht dat dit een best bekende artiest is maar ik ben ook nog niks tegen gekomen.

M'n pa heeft een lp van hem genaamd John Sebastian Feat. Crosby, Stills & Nash. Maar die zie ik hier ook nergens staan?

Edit: ik heb hem geluisterd, die met CSN is gewoon deze alleen dan met een andere hoes en is de tracklist van kant A en B omgewisseld. De inbreng van CSN is trouwens niet zo heel groot.. Stills speelt 2 nummers gitaar, op 1 van die 2 doet Crosby ook gitaar. Nash doet op 1 nummer ''Harmony'''.

Lijkt me dus dat het een beetje een trucje was om mensen die plaat eerder te laten kopen door dat er bij op te zetten.

avatar van heicro
John Sebastian was de frontman en belangrijkste tekstschrijver van de band The Lovin' Spoonful die in de jaren zestig furore maakten met hits zoals Summer in the City.
Ik raad jullie aan eens een "Best of" van deze geweldige band te beluisteren.

Overigens zijn de voornamelijke folkachtige niemanddalletjes op dit album van middelmatige kwaliteit.

avatar van Supersid
Best een degelijke plaat, dit... Pas een box gekocht met z'n vier soloplaten, ik merk dat ze hier alle vier op de nodige kritiek kunnen rekenen. Gesteld dat dit z'n beste blijkt te zijn, ben ik benieuwd wat dit in de eindafrekening zal geven...

avatar van Droombolus
Deze plaat werd al in '68 opgenomen maar door de platenmaatschappij op de plank gezet omdat ze 'm onder de Lovin' Spoonful naam uit wilden brengen en Sebastian dat niet zag zitten. Werd daardoor pas na het succes van de Woodstock film uitgegeven.

Prima album met een heerlijke nieuwe opname van You're A Big Boy Now