Kylesa - Time Will Fuse Its Worth (2006)

Label: Prosthetic

1. Intro (0:34)
  2. What Becomes an End (4:02)
  3. Hollow Severer (4:12)
  4. Where the Horizon Unfolds (4:53)
  5. Between Silence and Sound (6:18)
  6. Intermission (2:01)
  7. Identity Defined (3:20)
  8. Ignoring Anger (5:17)
  9. The Warning (6:26)
  10. Outro (2:23)
avatar van Snowblood
Ik kon dit album net niet toevoegen vanwege de afbeelding maar heel terecht dat hij er nu bij zit!

Nummers lopen lekker op elkaar door, schreeuwerige, lompe zang, goede grunts, een lekker beukalbum van de bovenste plank.

Via een Rock Sound demo (van het rock-magazine) heb ik het nummer The Warning leren kennen. Dat was zo goed dat ik het album blind heb aangeschaft en heb er geen spijt van want de rest is net zo goed!

Een album dat je snel door hebt, draai hem 3 keer en je kent hem. Ik heb hem inmiddels al een keer of 7 gedraaid en hij blijft beter worden.

Harco
In augustus 2004 naar een minifest in Hoogeveen geweest, waar ik kennismaakte met deze band. Had nog nooit eerder van ze gehoord, maar live klonk het allemaal zo goed. Heb toen wat materiaal van ze gedownload, en was niet teleurgesteld. Met A 100 Degree Heat Index als favoriete nummer.

Dit album heb ik toen het net een dag uit was voor de helft beluisterd. Moet hier nog maar eens de tijd voor nemen, want Kylesa is een heerlijke band.

avatar van essence
Sterke plaat. Zware en slepende gitaren en dwingende zang maken dit een heavy beuker.
Nog een in het rijtje sterke platen van Kylesa.
Deze band wil ik ook wel eens live zien.