Vow Wow - Beat of Metal Motion (1984)

Japan
Label: Roadrunner

1. Break Down (Vow Wow) (6:34)
  2. Too Late to Turn Back (4:25)
  3. Mask of Flesh (Masquerade) (4:54)
  4. Diamond Night (4:47)
  5. Feel Alright (4:33)
  6. Baby It's Alright (4:18)
  7. Lonely Fairy (0:46)
  8. Sleeping in a Dream House (8:19)
  9. Rock Me (5:33)
  10. Beat of Metal Motion (5:14)
avatar van gigage
Het succes van Bow Wow rijkt niet tot grote hoogte en zijn door hun landgenoten van Loudness lang en breed voorbij gestreefd. Nieuwe zanger, nieuwe naam, nieuwe weg. Het "debuut" is een alleraardigst hard rock album met een typische powervocals geluid. Deze meneer zingt later nog een track in bij Don Airey's K2 project (death zone). Het album heeft niet de typische japanse loudness speedrock, maar zit muzikaal sterk in zijn jasje.
Oh ja, het engelstalig (sort of) deels dan toch

avatar van Zagato
Blast from the past, ik had dit album op tape vroeger. Jeugdsentiment. Toch maar weer eens luisteren.

avatar van gigage
VOW WOW - Too Late To Turn Back (Live) alvast een voorproefje dan?

avatar van gigage
Een vervolg op de Japanse hard rock formatie Bow Wow (II) . De openingstrack is gelijk de prijspakker met de for those about to rock kanonnen van ac/dc. Daarna gaat het tempo omhoog en horen we een heuse guitar /don airey keys battle en vervolgens gok je erop dat John Lord ook een steentje bijdraagt. Oftewel begin jaren tachtig werd alles nagemaakt in Japan...zoiets? Maar wel heel erg lekker.

avatar van Zagato

Die cape LOL. Blijft lekker