Joshua Radin - We Were Here (2006)

Rock / Folk
Label: Columbia

1. Sundrenched World (4:29)
  2. Star Mile (4:03)
  3. Everything'll Be Alright (Will's Lullaby) (2:44)
  4. These Photographs (3:26)
  5. Closer (2:55)
  6. Today (3:29)
  7. Winter (3:25)
  8. Someone Else's Life (3:33)
  9. Amy's Song (3:41)
  10. What If You (4:36)
  11. Only You (2:28)
  12. Only You [Imogen Heap Mix] * (2:37)
avatar van Coentje
Wat lekker zeg weer. Heerlijke singersongwriter uit amerika, met de Josh Ritter-achtige folk rock: 4,5 *

avatar van Coentje
Hmm toch maar een halfje naar beneden bijgesteld, bij nader inzien toch niet zo briljant als ik dacht.

Album tijdje terug besteld.. Vind het helemaal goed!
Nog niet vaak genoeg beluisterd om te zeggen welke nummers eruit springen. Van de week maar eens even goed luisteren!

apart dat ik het nu pas ontdek, echt mooie muziek!

avatar van Tha)Sven
Closer is prachtig ..

avatar van Carolaah
Ik vind het zonde om de rating naar beneden te brengen, aangezien ik dit ook een prachtplaat vind die door velen nog niet ontdekt is of ondergewaardeerd.

Maar eerlijk is eerlijk, het is een mooie plaat, maar toch iets te eentonig om er meer dan een 4,0 voor uit te geven. Het is unieke muziek, en Radin heeft er wat moois mee neergezet.

Een welverdiende 4

Geweldige plaat. Z'n nieuwe EP is ook gaaf, vooral het liedje ''Sky'' met Ingrid Michaelson

geweldige cd ( hoewel zn' nieuwste dan toch net dat tikkeltje meer variatie brengt ).
'closer' en vooral het ondergewardeerde maar bloedmooie 'what if you springen met kop en schouder boven de rest uit, maar toch kan je niet stellen dat de rest echt slecht is. Veel te ondergewardeerde artiest !

Dit is goed, maar erg Elliot Smith-stijl. Heeft ie veel naar geluisterd zo te horen haha.

Erg mooie muziek... was er toch maar veel meer van dit soort muziek. Ik heb eerst deze geluisterd en vond het geweldig, maar z'n nieuwe plaat is ook goed.
Ik wil zeker meer van dit soort muziek horen, als mensen suggesties hebben van artiesten in hetzelfde genre... (behalve Elliot Smith)

Peasant, Patrick Park en William Fitzsimmons liggen ook wel een beetje in het Elliott/Joshua-straatje.

avatar van Koerok
Alleen op basis van het eerste nummer: Sufjan Stevens!

avatar van Carolaah
@ Koerok: Nee joh!

Oeh de plaat ligt nu voor 8,- @ Bol.com - heb hem gelijk besteld!
Ik snap de vergelijking met Elliott Smith ook niet helemaal van anderen..
Oké nou ja goed, beide singer-songwriters en een beetje soft melodieus,
maar ik vind dat van Elliott toch betrekkelijk anders klinken, ook qua gitaarwerk, vocals, depressie-niveau hehe.. Bij Smith krijg ik toch meer het 'emo'-idee dan bij Radin.

avatar van Deren Bliksem
Ik vind dit album dan weer juist een mix tussen Iron and Wine & The Letting Go van BPP.

Maakt ook niet uit, het blijft een pracht.

avatar van AOVV
Fraaie debuutplaat van deze sympathieke singer-songwriter. Op tweede boreling 'Simple Times' staan de meer aanstekelijke popsongs met een folky toets, dit album laat zich eigenlijk pas echt kennen na twee à drie luisterbeurten. Al staan hier ook genoeg songs op die makkelijk mee te neuriën zijn.

Het is wel goed dat de plaat maar een krappe veertig minuten duurt; meer zou teveel van het goede zijn. Perfecte indeling, dus.

Opener 'Sundrenched World' zet meteen de toon en zuigt de luisteraar mee in de sfeer van het album; nummers als 'These Photographs' en 'Closer' zetten het goede werk naarstig verder, en met 'Only You' kent de plaat een fraaie afsluiter.

3,5 sterren

avatar van Niek
Mij iets teveel binnen de gebaande paadjes op het eerste gehoor. Ik hoor ook geen rock. Ik word er niet zo warm of enthousiast van maar vervelend is het ook zeker niet.