The Quantic Soul Orchestra - Pushin On (2005)

Funk / Soul
Label: Tru Thoughts

1. Introducing... the Quantic Soul Orchestra (2:35)
  2. West Pier Getdown (4:17)
  3. Pushin' On (3:19)

met Alice Russell

4. That Goose on My Grave (3:48)
  5. Feeling Good (3:52)

met Alice Russell

6. The Conspirator (Main Theme) (3:32)
  7. Hands of My Love (2:45)

8. Hold on Thight (4:21)

9. Get a Move On (3:35)
  10. Paintings and Journeys (3:27)
  11. End of the Road (3:26)

roeland
Lekker funky en dansbaar, maar iets te simpel om ècht goed te scoren.

avatar van Osiris Apis
Mooie cover!
Deze cover van hem vind ik ook mooi.

Ik ben nu bij het 2e nummer. Klinkt erg lekker en funky zeg!

avatar van Reijersen
Cool, dat is het woord wat ik zelf het best bij dit album vind passen. Met Alice Russell als meest voorkomende feature-artieste kan het vocaal in ieder geval niet fout gaan. Als dan het muzikale gedeelte ook nog uiterst lekker is dan zit het wel goed met dit album.

avatar van sq
sq
Voor mij een duidelijk voorbeeld van dat soul meer is dan alleen maar zang; instrumentale stukken van deze zijn namelijk allemaal onmiddellijk herkenbaar als zijnde soul. Ik heb deze nog niet maar ik ken m vrij goed.

avatar van unaej
Een soul-orkest, wat moeten we ons daarbij voorstellen? 'The Quantic Soul Orchestra' is een swingende bende die (volgens mij toch) loepzuivere funk brengen (of waar trekken we de lijn?), met opzwepende drumlijnen en ophitsende kleine improvisaties inbegrepen. Alice Russell heeft beter (solo-)werk, maar dankzij haar krijgen we een dik half uur gevarieerde muziek. Alweer een fijne ontdekking...