Cassius - Au Rêve (2002)

Frankrijk
Dance
Label: Virgin

1. Hi Water (4:38)
  2. The Sound of Violence (7:13)
  3. Under Influence (5:14)
  4. Room Tone (1:04)
  5. Thrilla (6:03)

met Ghostface Killah

6. Telephone Love (6:42)
  7. I'm a Woman (4:22)
  8. Protection (3:59)
  9. Till We Got You and Me (5:53)
  10. 20 Years (How Do You See Me Now) (4:37)
  11. Nothing (5:25)
  12. Barocco (3:06)
  13. On (4:12)
  14. Au Rêve (7:39)
Electro_
The Sound of Violence is één van mijn lievelings nummers ooit. Ook die clip is erg origineel.

met vere voorsprong de beste dansplaat ooit gemaakt
check vooral (na the sound of violence) thrilla uit!

avatar van Ali Chemicali
Lekkere sound hebben deze mensen zeg. Naast sound of violence ook nog meer lekkere nummers. bv. Im a Woman, Lekkere combo tussen de beat en de stem.
Het album vind ik vrij afwisselend. 4*

Ik vond het niet echt zo overtuigend. Ik heb het lang geleden eens beluisterd maar uiteindelijk ben ik het merendeel vergeten. The Sound of Violence is inderdaad wel een zeer mooi nummer! Al bij al ligt Cassius mij niet echt zo goed, ik vind het een beetje slappe house.

Electro_
Dit jaar nog komt er een nieuw album uit, genaamd '15 Again'. En het schijnt dat Pharrell Williams eraan heeft meegewerkt...

avatar van Djarune
Sounds of Violence is het best in de Narcotic Trust Remix. Helaas staat die niet op de cd. Daarentegen is het album voor de rest prima! 3.5

E-J
Er fijne van cassius!! minder dan 1999, maar dat komt waarschijnlijk door herinneringen en niet door objectief luisteren 1999 heeft bij mij wat meer lading.

avatar van dj maus
Die opener is wel ontZETtend goed. Zo hadden ze er nog wel een paar mogen maken. Verder is het best een aardig album, met een paar leuke singles, maar toch niet zo bijzonder als Hi Water doet vermoeden.

dVTB
Voor mij zonder twijfel de beste van de drie cd's van Cassius tot dusver. De eerste en laatste bevatten te veel zwakke momenten, terwijl dit album voldoende interessant blijft. Jammer dat de Narcotic Trust remix van Sound Of Violence niet als bonustrack is toegevoegd.

avatar van brooklyn
Electro_ schreef:

Één van mijn favoriete clips ooit iig, erg sfeervol en mooi. Ga overigens zelf voor de Narcotic Thrust remix. Goede herinneringen aan