Razor - Evil Invaders (1985)

Canada

4. Evil Invaders (3:49)
  5. Iron Hammer (3:38)
  6. Instant Death (2:57)
  7. Cut Throat (4:11)
  8. Speed Merchants (3:45)
  9. Tortured Skull (5:35)
  10. Thrashdance (3:19)
avatar van trebremmit
Dit is een van de snelste speed/thrash metal albums die ik ooit gehoord heb. Het begint al met het instrumentale openingsnummer wat een knaller net zoals de rest van dit album.

avatar van Kronos
Snel ja. Maar nogal ongeïnspireerd en weinig origineel.

Leuke thrash voor toen maar een hoopje trash voor nu.

avatar van Tommentor
Arghhh Razor!
Ken weinig bands die zoveel agressie in de muziek kunnen stoppen als deze speedmetalheads uit Canada!
1 van de betere albums:

Uitschieters: Nowhere fast, Cross me Fool, Iron Hammer, Evil Invaders

avatar van exodus
Antieke Metal/Thrash, die in mijn oren soms leuk is...dat Razor gebeuren. Maar ook niet meer dan dat. Ietwat rommelig en te mager/down geproduceerd. Ik prefereer toch ernstig de veel betere Thrash, vaak ook van een hoger niveau zoals dat eerder geproduceerd werd vooral in de Bay Area, New York, New Jersey, de echte Thrashscene in Canada etc. en ook in ons eigen Nederlandje. Duitsland sprak destijds op een gegeven moment ook een heel aardig woordje mee... Bands als Razor, PileDriver etc. kan ik eventjes wat mee, maar vooral ik nu bijna 38 ben geen dagen lang meer. Daar hebben we dan toch echt bijv. Exodus, Nuclear Assault, Zoetrope etc. voor nodig; oude helden van mij en Thrash waar ik nog steeds wel voor op m'n knieën ga.

avatar van Edwynn
De titel Evil Invaders spreekt tot de verbeelding. Maar ik volg exodus heel goed. Veel te rommelig en ook de songs zijn gewoon niet sterk genoeg.

Razor bereikte met Violent Restitution en Shotgun Justice uiteindelijk toch wel het niveau van wat je bij een cultnaam als Razor mag verwachten.

Meneer Bungel
Het is enorm doorbijten met die afvalbakkendrums, verder wel een aardige pot beukende herrie. Met een betere productie had er (misschien) wel meer ingezeten dan een 2,5*.

avatar van Lau1986
Hmm, ik had het "negatieve" commentaar hier niet zo verwacht. Ik vind dit een heerlijke plaat. Ramt lekker door en dan die vocalen, heerlijk!

avatar van Wolfmother
Amai wat is dit genadeloos snel zeg, die gasten weten van wanten. En die zanger! Alsof ik soms Dani Filth hoor, zo bezeten is ie soms bezig. Ik vind het zeker wel wat hebben. Cross Me Fool en Cut Throat zijn topnummers.

avatar van Kronos
't Is dat het allemaal een kwestie van smaak is Wolfmother, want anders ging ik toch twijfelen aan je beoordelingsvermogen als je deze beter vindt dan de debuten van Kreator en Possessed.

avatar van ZAP!
Toch wel een leuke pot beukwerk. De monotone afvalbakkendrums is nog enigszins aan te wennen ook. De zanger klinkt af en toe als een mager speenvarken en dat werkt ook prima. Verder moet ik nogal es denken aan een flink opgevoerde Motörhead; daar had ik vroeger ook geen echte klik mee (behalve het meesterlijke nummer 'Ace of Spades') en dat is toch aardig goedgekomen.

Ik ga voor een kleine 7 in deze.

avatar van Wolfmother
Kronos schreef:

Joh ik ben helemaal gewend geraakt met hoe metal de laatste 20 jaar klinkt.
Oude producties uit de 80s en vooral in de vorm van een debuut klinken meestal alsof er kliko's en pannen worden gebruikt ipv een drumkit.
Seven Churches legendarisch? Ik geloof het gelijk, maar ik vind het geen pretje om naar te luisteren.
Endless Pain heerlijk smerig en obscuur? Doe mij maar gewoon Flag of Hate en Tormentor live ipv op het album. Of beter nog, gewoon Enemy of God opzetten.
Ik ben pas vanaf 2013 metalhead en wat ik toendertijd deed is gelijk albums luisteren uit die periode of hoogstens een paar jaar daarvoor, heb mezelf dus een slechte opvoeding gegeven.
Veel mooie dingen ontdekt de laatste maanden, maar ook het besef dat de oude sound niet perse mijn ding is. Misschien als ik gelijk was begonnen met het oudere werk of iets van 15 jaar eerder geboren was, dat was een ander verhaal geweest denk ik.